Gå til innhold

Babyen sover lengre om natta- hva med amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har gutten min sovet fra ca 21.30- 03.30. Men blir så veeeeldig full i brystene mine. Kommer det til å avta? Er jo vant til å amme ca 01.00. Våkner med spreng og fullt med klumper:-(. Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde motsatt problem jeg, fikk gradvis mindre melk, så nå vekker jeg henne en gang i løpet av natten. Hva med å pumpe deg før du legger deg?

Skrevet

kommer ikke så mye når jeg pumper.. Og han har jo våknet kl 01.00 så har ikke tatt sjansen på i tilfellet han trenger melk.. Men blir sikkert mindre etterhvert som soveøktene hans blir lengre.

Skrevet

Dette kan du vel løse ved å ta vare på melken du pumper ut og gi han dette dersom han våkner kort stund etter at du har pumpet? Forutsatt at han tar flaske da..

Skrevet

Pump hvis det er skikkelig ille (bruk syntocinonspray(fås på resept) hvis utdrivningsrefleksen ikke funker så godt når det er pumpa som river i brystvorta:p)

Ellers er min erfaring at puppene er meget tilpasningsdyktige, men det er meg og mine pupper;)

De fleste ønsker vel at babyen skal sove lenge om natta, jeg er hvertfall kjempeglad for at babisen de siste nettene har sovet 5-6 timer sammenhengende. Han spiser desto mer når han først er våken.

Lykke til med å finne ut av det. Det er ikke alltid like enkelt å forstå seg på ammingen...:P

Skrevet

Jeg ville ikke ha begynt å pumpe, tror bare det vil føre til at produksjonen øker enda mer! Min erfaring er at melkeproduksjonen tilpasser seg veldig fort etter barnets behov, så om du bare gir det litt tid, så vil det gå seg til helt av seg selv.. Det var ivertfall sånn hos meg! Lykke til :-)

Skrevet

Har slitt med d samme, var/er oppe hver natt og håndmelker den verste sprengen... Mn har prøvd å slutte nå, så ligger jeg med tisselaken, lekker litt da mn ser at jeg klarer å holde ut flere timer nå etterhvert!;) det lengste mini har gått mellom måltidene på natta er 8 timer!!:) så håper at jeg også etterhvert kan utnytte sovetiden hans bedre uten at puppene skal vekke mg 2-3 timer før han våkner!! Har fremdeles nok melk til ham når han våkner:) forhåpentligvis sover gullet ditt så lenge fremover så da er d lurt å venne puppene til lillegull istedenfor at du vekker han og ammer syns jeg, så lenge du ikke mister melka da selfølgelig:) mn da kan man vel pumpe seg opp igjen?:)

Skrevet

Takk for alle svar:-). Prøver uten å pumpe jeg da. I natt våknet jeg før han, og det er jo skikkelig irriterende når han endelig sover litt lengre økter! Men forsøker å bite det i meg. Tror særlig det ene brystet produserer MYE melk, han klarer nesten ikke svelge unna. Kanskje jeg skal håndmelke litt før jeg legger meg, da?

Skrevet

Hadde akkurat det samme problemet da jenten min plutselig økte første soveøkt fra 3-4 t til 8-10 t i løpet av en liten uke. Fikk bazooka-pupper.... Prøvde å la det være i fred, og håndmelket bare ut det verste dersom jeg våknet før babyen. Det gikk seg til i løpet av en ukes tid tror jeg det var. De blir fremdeles godt fulle, men ikke slik at det blir spreng.

Tror ikke det er noe poeng å håndmelke før du legger deg, det tar puppen "fort inn igjen". Men hvis han ikke får svelgt unna, ville jeg heller håndmelket litt før jeg la han til. (det hadde jeg problemer med de første to månedene, at hun fikk ivrangen. Men nå bare hiver hun innpå).

Håper det ordner seg raskt, slik at du kan nyte de lange soveøktene :-)

Her varte de i nesten en måned, før vi nå er tilbake til 2 amminger i løpet av natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...