Gå til innhold

Noen som har erfaring med tidlig bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har i dag begynt på uke 6, og har hatt vondt i ryggen i snart en uke. Smerten sitter i korsryggen nedover mot halebeinet. Det gjør spesielt vondt å snu seg når jeg ligger, og å gå trappetrinn.

Jeg er førstegangs, så det er ukjent farvann for meg. Er det noen som har noen tips? Burde jeg kontakte lege med en gang, eller forsøke fysioterapi e.l.??

Hadde satt stor pris på tips, for dette kommer til å bli laaange 40 uker om det skal være sånn her hele veien :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om henvisning fra legen til en manuell terapeut om det finnes der du bor. H*n kan vurdere om det er låsning eller løsning du har i bekkenet. Masse øvelser du kan gjøre også for å forebygge videre plager.

Evt kan du også få en kiropraktor eller naprapat til å vurdere bekkenet ditt, ift låsning eller løsning i bekkenet.

Kalsiumtilskuddet Korall Kalsium virker faktisk også forebyggende, og noen ganger behandlende (!) på bekkenløsning!

Akupunktur kan også ha en god effekt på denne problematikken!

Skrevet

Takk for fint svar!! :)

Skrevet

Forresten.. Det du sier om kalsium fikk meg til å lure! Jeg er melkeallergiker, og får sannsynligvis i meg litt lite kalsium. Prøver å følge opp med kalsiumrike grønnsaker og slik, men ikke alltid jeg husker på det.. Kanskje jeg kan ha fått det ekstra tidlig fordi jeg har lite kalsium i kroppen??

Skrevet

Du skal ikke se bort fra akkurat det!

Siden både du og den lille trenger kalsium så vil Korall Kalsium (helsekostbutikk) være et godt alternativ for deg. Korall Kalsium er et veldig godt produkt som er i en form som er veldig lettopptakelig for kroppen.

Om en vanlig lege vil si seg enig i at Korall Kalsium kan fungere på bekkenløsning er ikke sikkert, men erfaring fra klinikk viser at det fungerer, og det finnes også seriøs forskning på dette, men jeg husker dessverre ikke noen linker. Det står noe om det på Hyper Health, men tror man må være betalende medlem for å få ut info der, og jeg har ikke tilgang akkurat nå.

Uansett, ikke farlig for deg å ta tilskudd av Korall Kalsium, og om du ikke får i deg nok kalsium ellers så er det nok lurt å ta tilskudd. Korall Kalsium inneholder også de andre støttevitaminene og mineralene som kroppen trenger for å ta opp kalsiumet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...