Gå til innhold

Hvordan klarer dere å holde graviditeten skjult???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde litt lyst til å vente til kanskje uke 12, men ser egentlig mest bare problemer med det :( Har ikke helt lyst til at alle skal vite "hemmeligheten" enda....synes at det blir vanskelig å lyge seg utav f.eks besøk hos naboene med rødvin, fester etc.

Hva gjør dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det er vanskelig å skjule når man normalt er en sosial person som gjerne tar ett glass vin, skjønner deg veldig godt!

Det kommer helt an på situasjonen om jeg prøver å "lure" folk. Er det en stor fest er det ingen som legger merke til hva jeg egentlig drikker (ha f.eks alkoholfritt over på en vinflaske med skrukork, gå alene i baren og bestill brus i drink glass eller alkoholfritt øl). Jeg har også valgt å fortelle til aller nærmeste venner, gjør det ofte mye enklere.

Besøk hos nabone er vrien... den er vanskelig vri seg unna ja. Jeg hadde nok bare fortalt sannheten hvis de er gode venner. Betyr jo ikke at "alle" vet det.

Skrevet

Tusen takk skal du ha for svar :)

Ja kanskje jeg stjeler ideene dine;D Skal på festlig lag i slutten av september så da er det vel ikke mange som "ser" hva jeg gjør.

Skrevet

Hvis du har bil og sertifikat, kan du si at du skal ut på noe tidlig dagen etterpå, så du velger å kjøre.

Hvis det er i nærheten, kan du si at du brygger på noe og at du derfor velger å holde deg edru da du ikke orker å bli syk nå. Jeg drakk litt vin en gang jeg brygget på noe og ble sørpe full etter en liten stund.

Har derfor valgt å ikke drikke om jeg ikke føler meg helt topp.

Var også ute med jobb engang og da var jeg veldig sliten. Hadde 3 glass vin på 5 timer og ble så sørpe full at sjefen måtte følge meg hjem. Flaut, spesielt siden jeg bare hadde jobbet der et par uker. Det var ingen som virkelig trodde jeg hadde drukket å så lite...

Jeg tar bilen jeg når vi er ute, i sommer da vi var på overnattingsbesøk sa jeg bare nei takk, og ingen reagerter. Om de fikk mistanke så var det ingen som sa noe, og hva gjør vel det om de får mistanke, bare de ikke sier noe?

Ser fram til at vi snart kan fortelle det, er 11+2 i dag.

Skrevet

Tusen takk for svar :):)

Oki de tipsene dine kan jeg bruke :) Tusen takk igjen.

Bor på en relativt liten plass så er litt fare dor at hvis en finner det ut så vet alle det, men det går vel bra. Bare litt surt siden det er en grunn hvorfor jeg ikke til vanlig henger ilag med de som er så nyskjerrige :/

Gratulere med lille babyen i magen forresten :)

Skal dere fortelle det om ikke lenge???

Skrevet

Jeg har fortalt det til sjefen min. kommer til å fortelle det til familien etter 5. sept. Da skal jeg på ul igjen. er da ca 12 uker. I flg tidlig ul er jeg da 12+3. I flg mens termin er jeg da 11+6.

Skrevet

Mange gode tips her! Jeg sa en gang at jeg gikk på penicilin-kur. Ingen som sa noe på det. Har du flere barn, kan du si at de er syke. Akkurat den er vanskelig med naboer, da de kanskje ser barna løpe rundt og slett ikke er syke... =)

Skrevet

Jeg fant ut på fredag at jeg var gravid, og vi hadde invitert til stor bursdagsfest. Løsningen ble å fylle over eplenektar utblandet med vann (for å få enda lysere farge) i en vinflaske, og i tillegg hadde jeg eplenektar stående i klesskapet på soverommet. Det var faktisk ingen som mistenkte noe. Men ganske ubehagelig å føle at man lyver til alle. Men regner med de har forståelse for det når de vet grunnen. ;-)

Lykke til :-) :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...