Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #1 Skrevet 28. august 2011 Er litt usikker på hvilke erfaringer dere har? Hilsen ung mamma
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #2 Skrevet 28. august 2011 jeg har kun brukt Viking- sko til min datter.. er veldig fornøyd med det merket..
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #4 Skrevet 28. august 2011 Har vært fornøyd med både Viking og Ecco gore-tex. Ecco skoene er smalere i passformen så de passer bra til storebror, mens lillesøster som har mye bredere for og høy vrist passet bedre i Viking sine. Når de er så små som 2 år fungere egentlig de litt billigere skoene også greit, som Ponny o.l. De minste barna er sjelden ute i mange timer om gangen når det er som kaldest. Jeg har brukt Ponny første året i barnehagen om jeg ikke tilfeldigvis har kommer over Viking eller Ecco på tilbud.
Gjest Tutt1-2-3! Skrevet 28. august 2011 #5 Skrevet 28. august 2011 min 4 åring har prøvd mange skotyper, og alltid blitt gjennomkald på tærne! Vi er mye ute i all slags vær, og det ble helt håpløst fordi han alltid ble kald! Har brukt masse penger på vintersko, fordi jeg har måtte kjøpt nye i i løpet av vinteren, i håp om at han ikke skulle bli kald. I fjor kjøpte jeg Sorel-sko, og fant endelig noe som holdt gutten varm! Så mitt tips er Sorel! Han får det i år også!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #6 Skrevet 28. august 2011 http://www.brandos.no/sorel/snow-trooper-tp-nc1804-011ny1804-black/a19933 Noe slikt da Tutt?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #7 Skrevet 28. august 2011 Sorel super trooper holder ikke tett om det er våt snø i følge denne testen http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article338691.ece
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #8 Skrevet 28. august 2011 har jobbet i skobutikk i 10 år og jeg anbefaler deg å ta med barnet i butikken og få de til å måle foten først og fremst.. så vil de se om foten er smal eller bred, det er viktlig for å kunne se hvilke sko som passer best.. er ikke sikkert at testvinneren sitter godt på ditt barn sin fot. f. eks så er ecco sine modeller ofte litt smale i vintersko til så små, men viking derimot er brede, sorel til så små kan kanskje bli litt klumpete, de har jo ofte nok med å gå med så mye klær osv.. dette er ting man ser når ungen går med de litt i butikken.. et lite tips er å ta ut innersålen i skoene til barnet, sette foten på sålen når de står og se str.. det skal være 1,5 cm plass foran, da har de litt vokseplass men også rom for en sokk og at foten skal få "puste" litt.. bruk sokker som puster og som ikk er for tykke, har man goretex eller sympatex sko vil ikke den ha full efffekt dersom man bruker raggsokker eller syntetiske sokker. ta alltid ut innersålene og luft de litt om natta, da får du sirkulasjon og skoene blir mer behagelige,, spray de med impregnering for å opprettholde pusteevnen, da har du allr forutsetninger for en behagelig vinter for små føtter lykke til med valget, er jo såå mye fint til de små nå.. hilsen si som jobber i eurosko.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #9 Skrevet 28. august 2011 jepp! Lignende! Her ble de brukt i -25 og sørpeføre uten at gutten ble våt eller kald! Han brukte dem forrige helg da han var med på fjellet hele helga p åreinsjakt, og ble ikke våt da heller. Til tross for regnvær og mye tråkking i våt lyng!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #11 Skrevet 28. august 2011 Har poden i gårds og friluftsbarnehage i Bergen. her har vært veldig mye snø og harde vintre de siste 2 årene og de er ute omtrent hele uken i bhg. Vi har hatt Superfit til han i 3 sesonger og skal ha det i år også. Ufattelig lette og han har aldri aldri vært hverken kald eller våt. Det er hvertfall mitt tips, pleier å ha de på tilbud på Barnas hus til 599 med jevne mellomrom (koster vel 899 på fullpris tror jeg)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå