Gå til innhold

Hvor ofte trener dere?


mia_maria

Anbefalte innlegg

Har alltid hatt en plan om at jeg skal trene mye under graviditeten, men hittil har jeg ikke fått tid. Hva med dere? Og i så

fall hvilken type trening har dere tenkt til å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vanligvis trener jeg 5 ganger i uka, mest styrketrening. men siste uka har jeg vært så trøtt og sliten. Kommer til å fortsette med styrke, men lettere vekter og ikke noe mageøvelser + en del sykling.Må trene opp ryggen og beina så jeg holde meg frisk under graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før forrige svangerskap trente jeg 4-5 dager i uka, helt til kvalmen og oppkasten tok meg og jeg endte opp vannrett på sofaen.

 

Denne gang håper jeg bare på å kunne holde meg i aktivitet. PT etter at frøkna var født hjalp meg tilbake i form, i tillegg til maaaaange og lange trilleturer. Barnas turlag (DNT) er fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har store planer om å trene 3 ganger i uken så sant formen er grei. Jeg liker best høyitensitettimer, men nå lurer jeg på om jeg må slutte med det? Har lest at en bør holde seg under 75% av makspuls og ikke bli for varm, men det er jo veldig vanskelig på en slik time... Etterhvert som magen begynner å vokse så vil det vel begrense seg selv, men hva gjør jeg når jeg føler meg i fin form og har masse energi? Noen som har meninger om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige svangerskap trente jeg styrke og kondisjon til jeg hadde 4 uker igjen og høyt bt. Hadde høypulstimer de første mnd.

Denne gangen kommer jeg til å ha høypuls i førstr trimester hvis formen er ok. Trener fire til fem ganger i uka, men reduserer intensiteten nå som jeg har testet positivt. Så blir det sykkel, styrke og pilates så lenge jeg føler meg i form til det.

 

Kroppen sier ifra hvis du lytter etter sognalene. Og det er derfor det er anbefalt at man trener det man er vant til og ikke begynner med mye nye aktiviter som man ikke vet hvordan man vil reagere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid trent 5-6 ganger i uken, en blanding av styre og kondisjon. Jeg trappen ned på løpingen og vektene forje gang jeg fant ut at jeg var gravid, men den endte i en SA. Jeg satt igjen med dårlig samvittighet og skyldfølelse (det gjør du sikkert uansett etter en sa) pga treningen. Fant ut at jeg var gravid igjen sist uke og har da bestemt meg for å ta det heelt rolig med treningen frem til jeg vet at spiren har bestemt seg for å sitte. Jeg vil heller gjøre det jeg kan for å slippe å sitte med den følelsen at jeg ikke skulle ha løftet den vektet den morgenen SA`n begynte!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener zumba 2-3 ganger i uken også prøver jeg å få løpt/gått fort ett par ganger i uken.

Håper at jeg kan fortsette med det denne gangen for i de andre svangerskapene gikk jeg opp 20-25 kg og det vil jeg ikke nå, men da trente jeg heller ikke og kjedespiste en del. Nå skal jeg virkelig være streng med meg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener 3-5 dager i uken. Styrke og kondisjon i sal,i tillegg til jogging med hunden:-) Kommer til å fortsette med det,men legger ikke på max av det jeg klarer av vekter lenger (ca 80%) og er nøyere enn før på at jeg drikker masse. Trener mye mage nå (er 4+5) for det vil jo stoppe seg selv til slutt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken sol: Jeg har opplevd det samme...så jeg har bestemt meg for å ta det rolig nå i 1 trimester med treningen. Jeg kan heller gå mye tur.... Når 12 uker er gått kan jeg begynne litt med styrke igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med en Pt idag for å sette opp et program jeg kan følge frem til jeg føder, ogbtiden rett etterpå.... Planen innebærer et par søk ni griner i uka, og et par studieby er hver uke.. Grunnen til at jeg anbefaler dette er for at i mitt forrige svangerskap fikk jeg bekkenløsning i 5 mnd og klem på iskiasnerven i 6 mnd, så jeg ble helt ødelagt. Både fast lege og fysioterapauten jeg gikk til sa jeg ikke kunne trene på helsestudio eller i vann!! Ifølge PT så har ikke leger eller eldre fysioterapauter peiling på trening nå til dags.. Og hvis fastlegen sier du ikke må finne på å trene, så hører man på fastlegen sin.. Men jeg anbefaler virkelig å snakke med en treningsveilder/personlig trener...

 

Lykke til girls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Legg opp en skikkelig plan. Det står mange steder at det er viktig og bra for både barn og mor at mor trener. Selv har jeg kommet inn i en god treningssyklus. Tidligere har jeg ikke vært noe særlig aktiv så gøy at jeg nå er motivert. Jeg trener spinning 2 ganger i uka og gjerne 1 saltime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før trente jeg 5-6 dager i uka. Nå er jeg seks uker på vei og prøver å legge inn litt flere hvilkedager så nå er det 3-4 ganger i uka. Det er litt tøft nå for jeg er så trøtt om dagen, men jeg blir fortsatt på godt humør etter at jeg har trent, så min erfaring er at det bare er positivt for meg å presse meg litt. Men det er vanskelig å vite hvor hardt jeg skal ta i. Har kjøpt boken Trening for kule mager. Jeg har fått mange bra tips av den. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...