Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #1 Skrevet 28. august 2011 Har en gutt på 3 som to dager på rad har våknet og sagt at han hadde vondt i øyene (mulig det bare er ekkelt..) Han har hatt en del "øyegugg" over øyevippene, og det har kommet pittelitt på dagtid, men han finnes ikke rød/rosa på øynene! Kan det være øyekatarr eller hva kan det være? Det jeg lurer på er jo om han bør sendes i bhg i morgen, eller ikke..
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #2 Skrevet 28. august 2011 du vil raskt se om det er øyekatar. selv om barnet har øyekatar, kan barnet gå i bhg. vask men lunket vann dersom du er usikker.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #3 Skrevet 28. august 2011 Ja, var det jeg også mente, men skjønner ikke at det skal komme SÅ mye puss fra øynene om natta.. Har vasket godt med vann.. Har hatt øyekatarr i hus tidligere, og da har øyet/øynene blitt rødt, men det er det jo ikke nå... Derfor jeg blir så usikker... Lurer på om at øynene er nesten klistret igjen om morgenen når han våkner, siden han gråter og sier at det er vondt i øynene,,,
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #4 Skrevet 28. august 2011 er godt mulig at han har det, uten at øynene er blitt påvirket enda. ring til legevakten og spørr om du kan få øyesalve eller dråper.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #5 Skrevet 28. august 2011 Vær så snill å få dråper hos legen først. Det er jo så smittsomt og jeg har ikke lyst til å få det på min. Vaske med vann har aldri fungert her i huset, så må alltid ta de med til legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå