Gå til innhold

erfaring med 2 tette? ca 13 mnd mellom barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

litt dillemma, er imot abort men samtidig vet jeg ikke om jeg greier dette. Erfaringer? Har samboer, men han er litt fraværende til tider!

Gikk på cerazette og vi hadde sex 1 gang etter fødsel.........

Sinnsykt at det går ant!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke 2tette selv, men jeg kom til verden 5dager før min storebror var 1år.

Det var ganske tøft i oppveksten, og min bror og jeg var de verste fiender helt til vi ble voksne. Den dag i dag, så har jeg bedre forhold til min yngre bror som er 5år yngre enn meg. Jeg er 35år nå.

For min mor, så var det nesten som å ha tvillinger. jeg tok kjapt igjen min bror. Vi sov på likt, sluttet med bleie på likt etc.

Blir snart mamma til ei jente, og jeg og samboer kommer ikke til å bruke prevansjon........så mulig det blir 2tette her ogsså ;) min samboer vokste opp med en bror som var 16mnd yngre. De hadde det supert :)

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Hei HI

Sitter med samme opplevelse her også, blir i underkant av 13 månder mellom gutten vår og barn nr 2. Det er ikke lett å bestemme seg, men som deg er jeg også imot abort (for min egen del, kan ikke si hva andre skal gjøre/mene)

Det var en del frem og tilbake her, samboeren min er heller ikke den som er mye hjemme, og jeg er en del alene med ansvar for hus og barn.

Slik jeg bestemte meg for at det ville bli to tette:

Vi er begge enige om å få mer enn et barn, samboeren min er 30 nå, og mener han ikke vil ha flere barn når han har bikket 35, det etterlater oss 5 år nå, til å avklare om vi skal ha et 3 barn eller ikke. Det blir noe likt med tvillinger, og hører andre med tette barn fortelle at det egentlig ikke blir så stor forskjell på den ene eller to, minste barnet pleier vist å sette seg fort inn i rutinene til førstefødte.

Men det viktigste utslaget for meg var: Vi brukte ikke p-piller eller noe, men hadde ikke sex ved EL, og tok angrepille gjorde jeg også, likevel holdt spira fast, det må jo bety noe, dette er nok meningen for oss.

Kan ikke si jeg ikke er sliten, kaster opp en del, er sliten og trøtt, og har lite energi, men jeg gjør det beste jeg kan for sønnen vår, han skal ikke lide, fordi om mora hans er gravid. Det er tøffe dager, og det er de mest utrolige dagene :) Hvordan livet blir når unge nr 2 er født, det får vi ta når den tid kommer, rett og slett.

Skrevet

Hei!

Vi har 13 mnd mellom våre eldste:)

Jeg gikk på Zeracette selv, men ble gravid likevel gitt:)

Nå er jentene 7,5 og 8,5 år og jeg er kjempeglad for at vi fikk de så tett nå!

Klart det var slitsom i perioder, men mest fordi yngste var syk og vi var mye på sykehus med henne. Ble også dårlig med søvn de to første årene, men også dette pga hennes sykdom.

Uansett-jentene er verdens beste søstre på godt og vondt! De elsker hverandre over alt på jord og de krangler om alt og ingenting- akuratt som søsken skal:)

4,5 år etter våre to jenter fikk vi tilogmed 3.mann og det var planlagt! Så vi ble ikke så skremt:)

Nå har vi 3 nydelige barn som alle har et godt forhold!

Høres sikkert ut som jeg ikke ser noen problemerr, men tro meg- jeg vurderte sterkt om jeg klarte å gå gjennom et svangerskap til den dagen testen slo ut positiv og jeg såvidt hadde vendt meg til å være mamma til vår første jente!

Men etter å ha satt ting i perspektiv så klarte jeg å glede meg over at vi skulle ha nummer 2 også:) Husk- når nr.2 kommer så er jo ikke første baby mer! Her kunne vår første gå og snakke ganske bra når neste kom. Hun elsket å "hjelpe" til med babyen og vi lot henne både være storesøster som skiftet bleie og holdt tåteflaske til søsteren samtidig som hun også fikk ligge i vippestol og se på barne-tv og få flaske:)

Ønsker deg lykke til bare jeg:)

Skrevet

klart du greier det :)

Det er mega topp.

Slitsomt første året? JA (men yngste var mye mye syk, sykehus og leger)

Slitsomt no? Nei.

de leker og er mest bestevenner, passer på hverandre, har felles interesser, (fordi de er nesten like gamle)

Det er ikke slik at storesøster synest han er barnslig liksom. :)

LYKKE TIL. Du er heldig og det er barna dine også <3

Skrevet

Jeg ble også gravid på cerazette, og har 1 år mellom mine 2.

Det har vært knalltøft - ingen poeng i å legge skjul på det.

Men de 2 har mye glede av hverandre nå, og hverdagen begynner å bli enklere for alle parter. Nå er de 4 og 5 år:)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Det blir nok til at vi beholder dette barnet. Etter mye fram og tilbake, så endte vi på at vi beholder. Vi ønsker oss to barn, så det er bare å satse!

Jeg håper bare at det ikke blir som forrige svangerskap, spying i 4 mnd, så rett på bekkenløsning! :P

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...