Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #1 Skrevet 27. august 2011 Min lille er akkurat to. Om halvannen mnd er det slutt..(1. okkt) Litt trist, siden jeg ikke skal ha flere barn.Teiper igjen og forteller at jeg har solgt meieriet Ammet begge mine nesten 2,5 år. Det tar på!! Og vet ikke om det er verdt det i bunn og grunn. Er ingne ammefanatiker. Men har bare hatt puppeelskende barn. Når det blir krangling på åpen gate og forlanging av JEG VIL HA PUPP NÅÅÅÅÅÅ, da er det over De siste par tre mnd har det vært flaut å amme foran andre. Gjør det kun foran de jeg kjenner godt, Hyggelig å høre om noen andre har brødfødd (kremt) småttisene sine lenge!
Tante Blås Squaw Skrevet 27. august 2011 #2 Skrevet 27. august 2011 Ikke jeg, men ei venninne av meg ammet begge sine til de var nesten to og et halvt år.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #4 Skrevet 27. august 2011 Jeg ammet til gutten min var 22 mnd, det er vel nesten to år? Jeg sluttet å amme offentlig ved rundt 8 mnd, da syns jeg han var så stor at det var flaut. Etter det ammet jeg bare rundt familie og venner, og når det var "høyst nødvendig". Det siste året ammet jeg maks to ganger i døgnet. Jeg ammet lenge fordi det var så kooselig Men plutselig en dag var det ikke koselig lenger, han begynte å bite og hoppe mens jeg ammet, og da fant jeg ut at nok er nok. Beleilig nok skulle han til pappaen sin uken etter (vi er ikke sammen), og var der da i en uke. Når guttungen kom hjem igjen sa jeg at puppen var tom. Han godtok det med en gang, han sa "Puppen?" og jeg sa "Nei, det er tomt i puppen!", så sa han "Eplejuice?". Hehehe. Men det har vært fint, all denne tiden. Også har jeg jo hatt verdens friskeste barnehagebarn
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #6 Skrevet 27. august 2011 Jeg forstår tanken bak at det er best å få morsmelk lengst mulig, men HVORFOR PUMPER DERE DERE IKKE og gir i glass når de er så store? Beklager, men jeg syns det er ekkelt å amme barna så lenge.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #7 Skrevet 27. august 2011 Eldstejenta fikk pupp til hun var nærmere to og et halvt, men kun for kos. Jeg ammet henne aldri offentlig når hun var så stor, bare hjemme om kvelden. Har fått to etter henne, men de ville ikke ha mer pupp da de var rundt ti måneder. Da var det bare biting og tulling så selv om jeg hadde lyst til å amme lengre så ble det ikke noe av.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #8 Skrevet 27. august 2011 Toåringe synes ikke det er ekkelt å få pupp. Dersom hun hadde syntes det var flaut og ekkelt så hadde hun ikke fått det. Hva du synes bryr vi oss ikke så mye om her i huset:)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #9 Skrevet 27. august 2011 Hehe, artig. Det er ikke så fælt å slutte som man tror nei. Min førstemann var aldri syk, men andremann, fy f så mye syk han er... Puppemelka har ikke gjort mye for han gitt. (HI)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #10 Skrevet 27. august 2011 Nei, min mening teller selvfølgelig ikke hos dere.. Men det er tydelig at dere skjønner det er "feil" siden dere gjør det i smug.. (ble skrevet over her)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #11 Skrevet 27. august 2011 Til 00:28: Du skjønner altså ikke at det ikke handler om brystmelken - men om kosen? Hehe. Dumma.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #12 Skrevet 27. august 2011 Er hun syk fordi venninnen hennes ammet til barna var 2.5 år??
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #13 Skrevet 27. august 2011 Det handler ikke om "feil" eller "galt" i den sammenhengen - det handler om å skjerme andre mennesker for noe de kan bli støtt av. Akkurat som at det ikke er galt å onanere, men jeg setter meg vel ikke ned på en cafe og begynner å ta på meg selv. Det handler om normer og folkeskikk i samfunnet.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #14 Skrevet 27. august 2011 Det er to som svarte på samme tidspunkt. Ut fra det innlegget jeg svarte på (altså det innlegget mitt innlegg ligger under), hvem av dem tror du jeg mener? Hun over her.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #15 Skrevet 27. august 2011 Minner om at verdens helseorganisasjom (WHO) anbefaler amming i to år. (HI) Men strengt tatt bør man vel slutte før de runder 1,5, så man slitter krangling om puppeslutt med SPRÅK Det beste er jo at barna slutter av seg selv, når enn det måtte være (men eldig mange som gir opp i fire mnd mnd alder, når harnet mister fokus på puppen og er mer interessert i andre ting.) Kommer man over denne kneika, (som gjerne varer til 8 mnd) så er det ikek så mange som slutter spontant frivillig,,
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #16 Skrevet 28. august 2011 helt ærlig vemmelig å ha en 2 åring som påheng. en 2 åring får i seg næringsstoffer gjennom mat, og trenger ikke pupp.. blir kvalm
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #17 Skrevet 28. august 2011 Det er ganske sykt å bli kvalm av noe som er helt naturlig. Det sier mer om deg enn om de som ammer barna sine ved 2 år.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #18 Skrevet 28. august 2011 Det er naturlig å amme babyer, ikke 2åringer. Jeg syns også det er kvalmt! Men dere ammer jo ikke for barnets del, men for deres egen. "ammer for kosen", skriver dere. Jeg har 4 barn jeg har ammet fram til de var ca 1 år. Etter det koste vi på samme måte ved at barnet barnet lå inntil brystet mitt og jeg strøk dem på håret. bare lå stille inntil hverandre. Like mye nærhet gjennom det enn å ha dem hengende i puppen.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #19 Skrevet 28. august 2011 For meg må dere bare amme barna så lenge dere måtte ønske. Men barnet ammer ikke, det dier. Det blir ammet.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #20 Skrevet 28. august 2011 Dere som synes amming av litt større barn er så ekkelt er vel mødre som fòrer opp ungene med MME. Flaut og ikke få til ammingen ja.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #21 Skrevet 28. august 2011 Sier litt om hvor forkvaklet syn folk har på noe som er helt naturlig, og hvor seksualisert samfunnet vårt har blitt, når man forbinder amming med noe ekkelt.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #22 Skrevet 28. august 2011 jeg synes det er drøyt lenge å holde på, og ekkelt ja. og dere som komme rmed at who anbefaler til 2 år, kjære dere..W står for WORLD, det finnes utallige land der morsmelk selvsagt er det beste lengst mulig da det ikke finnes tilgang på andre rene produkter, eller nødvendigvis rent avnn/mat i det hele tatt!!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #23 Skrevet 28. august 2011 det er forkjell på å ha et barn hengende på en pupp.. eller å gi MM og MME på kopp. diskusjonen har ingenting med å ikke få til amminga. men at det er vemmelig å holde på så lenge at barnet krangler seg til en pupp. barnet at ikke behov for morsmelk, kan få næringsstoffer gjennom mat. evt er du plent nødt til å MM, pga din egen lyst. pumt deg,og gi i kopp....
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #24 Skrevet 28. august 2011 HVORFOR er det vemmelig, kan du gi et godt argument på det? ER det fordi du er så syk i hodet ditt at du forbinder amming med noe seksuelt? I så tilfelle er det jo heller du som er vemmelig og ekkel.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #25 Skrevet 28. august 2011 jeg syns også 2 år er for lenge. min grense går når de er 1 år..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå