Gå til innhold

redd noen gjør noe mot datteren min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun har endret atferd totalt det siste året, blitt utrygg, engstelig, usikker på seg selv og trist. Hun snakker om døden, og at hun vil dø og komme til himmelen. hun er ofte sår, rød og hoven nedentil og sier at hun har vondt i tissen, og her om dagen ville hun at jeg skulle se på tissen hennes og da la hun seg ned og brettet seg ut fordi det gjør hun hos **** når hun blir smørt.. Hun har også begynt å tisse på seg om natten, selv om hun aldri har hatt problemer med uhell.. hun er veldig opptatt av kjærster, kyssing, og at man lager barn ved å ta "tiss mot tiss"..

hun er forresten 6 år.. kan det være at hun blir misbrukt? eller er jeg bare overbekymret??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppholder hun seg hos noen hvor dette kan være tilfelle da?

Skrevet

Jeg skal ikke si at jenta di blir missbrukt, men du har all grunn til å reagere. Denne ****, er det en person som har lov til å smøre jenta dersom hun er sår?

Skrevet

Hun har jo tydeligvis gitt deg et navn. Da må du vel ta tak i det derfra?!

Skrevet

Men i helvete da! Jeg ville reagert om jeg var deg, dette høres skummelt ut.

Skrevet

Jeg har også en seksåring i huset. Jeg har aldri opplevd at jeg må smøre henne noe sted. Det fikser hun selv i tilfelle.

Æsj, dette hørtes ikke bra ut.

Skrevet

Dette ville jeg reagert på for lenge siden. Her må du ta grep!

Skrevet

Dette er jo klassiske tegn på at noe er galt! Selvsagt KAN det være at alt er bra men ring lege eller noen annen med en gang! Bedre å sjekke ut og la jenta di slippe en å ødelgge livet hennes for du ikke ville virke overbeskyttende!

Skrevet

Ut fra det lille du skriver så er mitt inntrykk at sannsynligheten er stor for at **** gjør noe mot datteren din. Er det datteren til **** også?

Skrevet

Hvis du ikke tar tak i dette, er du sjuk!

Skrevet

Jeg hadde holdt jenta mi hos meg nå i helgen, tatt meg fri på mandag og gått til legen.

Skrevet

en 6-åring skal da ikke bli smørt der??? Unger i bleiealder ja, men en 6-åring.. NEI.. om hun sier dette må du jo undersøke nærmere hva dette handler om.. spør hvorfor xxx smører henne der og hva xxx ellers gjør med henne, ikke snakk om det som noe skummelt men like lett om om du spør hva hun har gjort på skolen.. offa, ikke enkelt, men her tyder det desverre på at noe er alvorlig galt.. og det er DU som må fikse opp i dette så fort som mulig!! Nytter ikke å gå å tro her, her må du få vite før hun blir skadet for livet..

Skrevet

Har forresten vært hos legen med henne pga sårhet og smerter i underlivet, hun er også sjekket flere ganger for mage og hodesmerter uten at de finner noe galt.. Føler derfor at vi har tatt det seriøst, men burde man bare legge fra seg bekymringer når ingen finner noe galt? Har også snakket med skolen ang. datteren min, men de syns bare hun er ei søt og oppegående jente og mistenker ikke noe galt de heller.. Far er meldt til barnevernet av en rådgiver jeg har snakket med dette om, og **** er en i hans familie.. Har selvfølgelig også prøvd å spørre ut datteren min om hva hun gjør når hun er hos far og ****, men det husker hun aldri sier hun.

Jeg bare vet ikke hva jeg skal gjøre, eller om jeg burde gjøre mer når vi allerede har undersøkt henne flere ganger hos lege og sykehus uten fysiske funn av noe slag..

HI

Skrevet

På mandag ringer du barnevernet, forteller dine bekymringer, det du har skrevet her og sier at du er redd for at noen skader jenta di. Spør om hjelp til å finne ut om noe kan ha skjedd, og hva du kan gjøre for å beskytte jenta di. En lege vil sende henne hjem uten fysiske funn, og alt som hun forteller til deg vil ikke kunne brukes som bevis i en evt sak. Få andre inn på banen så raskt som mulig, og barnevernet er et smart sted å begynne - de kan koordinere andre instanser og sørge for at jenta di blir undersøkt av mennesker med den rette kompetansen RASKT.

Skrevet

Høres ikke bra ut.. jeg ville kontaktet noen som er spesialister på missbruk av barn og fått profesjonell råd og veiledning derfra, de har vel også egne folk som kan snakke med datteren din som er spesialister på det feltet.. offa.. dette må være vanskelig for deg uansett om det er noe eller ikke.. det IKKE vite er ille. Har det pågått lenge dette eller??

Skrevet

Har du fortalt det du fortelle her til legen? Reagerer du ikke på at en person i fars familie smører seksåringen din i skrittet?

Tviler på at helsesøster/lege har hørt dette uten å forta seg noe.

Helt flott om det ikke er noe, men det høres ikke sånn ut på hovedinnlegget ditt. Hva om noen spør henne og hun har noen vonde hemmeligheter. Fortell henne at hemmeligheter alltid skal være hyggelige og at vonde hemmeligheter ikke er hemmeligheter. De er ting hun skal finne en voksen hun stoler på å fortelle det til, uansett hva det måtte være.

Skrevet

Det kan være enklere for henne å fortelle dette til en fagperson enn til deg. Hun kan jo ha blitt truet til å holde kjeft, at noe skal skje med henne eller deg om hun sier noe. Men en fagperson kan få det ut av henne. Jeg er ingen ekspert på området, men de bruker vel gjerne både dukker og tegninger osv for å finne ut av slik. Men jeg hadde aldri aldri aldri sendt noen av mine døtre til faren sin igjen om det hadde vært jeg som hadde hatt mistanken.. da hadde jeg tviholdt dem hjemme og nektet xxx å komme nær dem. Måtte vært 110 prosent sikker på at det ikke foregår noe skummelt før jeg hadde latt faren ha samvær. Om det ikke er misbruk, så er det jo tydeligvis noe hun reagerer på og ikke synes er noe ok i hvertfall. Og dette er noe hun kan minnes og få problemer med resten av livet..

(vet fra min egen oppvekst.. jeg var lita, og selv om det bare var en liten uskyldig ting, så husker jeg det fremdeles)

Skrevet

Smøre for hva da?

Hadde holdt henne hjemme til dette var oppklart.

Skrevet

Her ville jeg reagert ja, sår, rød og hoven nedentil?! Plutselig sengevæting ...ja, her ville jeg absolutt prøvd å funnet ut hva som har skjedd. Ikke anklag denne ****, men se om det er et nr. du kan ringe der de kan gi deg råd om hvordan du skal håndtere dette.

Skrevet

Uff dette var trist lesing.

Om det ikke er er seksuelt missbruk det er snakk om så er det iallefall noe annet.

Jeg, som flere andre stiller ett stort spørsmålstegn til det du skriver at ett familiemedlem av faren smører henne nedentil. En 6åring trenger ikke hjelp til å smøres nedentil. Og hvorfor er hun ofte sår der nede er også ett spørsmål man må stille seg. Selv om det farmor som smører henne er dette også ekstrem spesielt!!

Jeg hadde tatt en ny runde med leger, bv +++

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...