Gå til innhold

Vernepleier.....og et spm ang utvidet overgangsstønad i studietiden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ha gode karakterer for å komme inn på vernepleier studie? ;)

Er nettopp begynt på min studiekompetanse. Den tar jeg over to år. Jeg får utvidet OS i to år fra januar, da min sønn er 3 i desember.

Men hva med disse 3 årene det tar meg for å få en bachelor i vernepleien?? Finnes det noe mer utvidet OS eller tar jeg studielån da? Vi kommer til å ha en meget dårlig økonomi i 5(!!) år fremover.

Hjelpe meg... Men håper det er verdt det når jeg er ferdig utdannet. :) Eller skal jeg kjøre på og ta studiekompetansen på ett år? Så tar det ikke såå lang tid før noe skjer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

etter at du har hatt to år utvidet os (får bare for et år om gangen da) er det kun mulighet for 6 mnd til med forlengelse f.eks i påvente av jobb,i søkeprosessen.Du må nok ta studielån ja-det er maks, derfor er det beste å begynne på skole med en gang,og ikke gå hjemme de tre årene uten aktivitetskrav (som det forøvrig burde vært etter barnet er 1 år).

Klarer du det ville jeg anbefalt deg studiekompetanse på ett år jeg-så kaster du ikke bort ett år på en måte..Ang karakterer for å komme inn så kan du se snittet på de forskjellige skolene på samordnaopptak.no

Skrevet

Om du er aleneforsørger så får du 3 år OS i forbindelse med studier, du kan få opptil 2 år til om barnet er under en viss alder, noe ditt er. Og etter du er ferdig kan du få det i ekstra 6 mnd. mens du søker jobber da du ikke har rett på arbeidsledighetstrygd.

Jeg anbefaler deg å søke om studielån i tillegg, det er det rimeligste lånet du kan ha og om du har mulighet til det så sparer du litt mens du studerer.

Om du kan ta studiekompetansen raskere ville jeg gjort det, men det er kanskje vanskelig for deg som er alenemor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...