Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #1 Skrevet 27. august 2011 Heisann Jeg har nå en baby på 3 mnd der far ikke har vert involvert i det hele tatt da vi venter på svar fra farskapstest. Når svaret er klart har han sagt at han vil involvere seg og det er jo kjempebra. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal gjøre det ang bidrag, skal jeg kreve å få tilbakebetalt for de tre mnd til nå eller bare la det være å begynne fra når vi får svar på testen? Hva har dere som har vert i lignende situasjon gjort? Har vert minimal kontakt med far gjennom svangerskap/barseltid, kanskje 10 sms tilsammen...
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #2 Skrevet 28. august 2011 Hvis du har motatt bidragsforskudd fra nav, så komme de selv til å kreve de pengene de har utbetalt til deg fra han og litt mer (kommer ann på inntekten hans). Og det gjelder fra barnet er født, så han må tilbake betale.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #3 Skrevet 28. august 2011 Jeg har søkt om å få det men søknaden er til behandling enda...vet ikke koss det er, om jeg vil få tilbakebetalt bidragsforskuddet fra nav eller om det blir fra den datoen jeg søkte eller fra den blir innvilget... :S
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #4 Skrevet 29. august 2011 Nav gir bidrag fra den dagen ungen ble født og det er fra da faren til ungen også må betale fra. Betaler han ikke får han bidragsgjeld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå