Gå til innhold

Dere som er 100% alene med barn. Hva jobber dere med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er arbeidstidene?

Har full barnehageplass, fra 7 til 17. Men utover det,så må jeg for det meste av tiden ta med av barnet selv. Besteforeldre hjelper til innimellom. Men jeg vil ikke "tvinge" de til å passe barnet for ofte.

Hvilken jobb kan jeg ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er heldig og har vært "fornuftig" nok til å ta en utdannelse som gir muligheter for å jobbe kun dagtid.Jobber stort sett 8-16. Og for meg er dette det letteste og jeg er gled det ordnet seg slik!(har ingen hjelp)

Men andre som har turnusjobb har gjerne fått fleksibel ordning med bhg slik at barna kan være hjemme når en jobber ettermiddag/kveld også har de fast barnevakt hjemme hos seg utenom det. Kan søke barnetilsyn til dette og. Det forutsetter jo helt klart at du stoler på den du overlater barna til.

Så..i utgangspunktet kan du jo ha hvem jobb som helst da..Uten utdannelse vil det gjerne være litt vanskeligere å få en jobb som bare er dagtid.

Skrevet

Jeg jobber som web-utvikler, det har sine fordeler og ulemper. Fordelene er nå arbeidstiden og lønnen (mannsdominerte yrker er best betalt, så etter 3 år i bransjen ligger jeg på over 500 000 i året).

Ulempen er nok også arbeidstiden, man kan jo jobbe så og si hele tiden, du får pc og mobil og må bare være flink til å sette grenser selv, men er det noe som haster så blir det så som så når man f.eks. er hjemme med sykt barn, til gjengjeld så er gjerne kjernetiden på kontoret 9-15 og de 2 resterende timene er fleksibel så jobber man 2 timer på kvelden er det ingen som sier noe på det.

Skrevet

Jobber med regnskap og økonomi. Har 8-16 jobb. Hadde ikke hatt mulighet til å jobbe andre tider, da jeg ikke ønsker å belaste andre md å være barnevakt på kveldstid.

Skrevet

Jeg jobber som fengselsbetjent. Det er ikke mange stilliger som finnes på dagtid... men var heldig og fikk ei stilling som ble utlyst i mottaket. Så nå jobber jeg fast dagtid fra 08.00 til 15.30. Har ikke familie irundt meg her jeg bor da de bor 4 timer unna. Tjener selvfølgelig mindre enn før da jeg jobbet turnus men det går bra:)

Skrevet

Jobber som lærer i grunnskolen. Synes det er en fin jobb å kombinere med alenemortilværelsen. Jeg kan avslutte arbeidsdagen kl 16:00 og hente barna, for så å fortsette å jobbe på kvelden. Samtidig har jeg avspasering/ferie når det er skolefri, så slipper det styret det er å ordne med barnevakt i høstferie o.l. Likevel: læreryrket er et tøft yrke, man jobber døgnet rundt i skoleåret, så til tider er jeg jo sliten. Men det får jeg belønning for når jeg alltid har fri til å være sammen med barna mine i jula, alle ferier og helligdager :)

Skrevet

Jeg er 100% alene og studerer. Er utdannet politi, men å jobbe som det er lite forenelig med å være helt alene med barn. Så nå har jeg begynt på barnevernsped. og håper på en dagjobb om 3 år.

Skrevet

jeg jobber på ei fiskeforedlingsbedrift, null utdanning (og null i studielån), nærmere 450000 kr i året og jobber man-fre 7.30-15.30. Synes det passer fint med alenemortilværelsen. Men er også heldig og har foreldrene mine i nærheten, som passer barnet av og til... de passer henne kanskje 2 ettermiddager i uken, i perioder med mye overtidsjobbing.

Skrevet

Jeg er lærer og har en herlig arbeidsdag. Er ferdig på jobb senest kl 15, og tidligest kl 14.15, så jeg er veldig fornøyd med at jeg valgte som jeg gjorde:)

Skrevet

Takk for svar.

Jeg har vurdert å ta læretiden som barne-og ungdomsarbeider. Sånn at jeg har noe å falle tilbake til.

Men er ikke det jeg ønsker å jobbe som.

Kunne tenkt meg å jobbe som barnevernspedagog evt fengselsbetjent. Men har problemer med matte, så jeg får ikke studiekompetanse? til høgskule osv.

Matte er det eneste faget som hindrer meg til høyere utdanning. :(

Er i dag Vekter, men ugunstige arbeidstider.

HI

Skrevet

Jeg holder også på med siste praksis for fagbrevet til barne-og ungdomsarbeider.

Er dessverre arb.ledig nå akkurat,men søker og søker.. vil gjerne jobbe på skole,fine arbeidstider der :)

Har til nå i aug. jobbet i barnehage,går fint det og. Alene med et barn på 3 år.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg er vasker men i permisjon. har en arbeidstid som passer fint med barnehager 7-11 (er barnehager nesten vegg i vegg med jobben og en sjef som tillater og komme ca 15 min forseint). skal kombinere jobben med skole siden NAV ville absolutt betale skole for meg :)

Skrevet

Hei 8.56

Jeg studerer også. Er egentlig sykepleier, men går ikke med barn her jeg bor. Så jeg tar nå master og håper på å få en prosjekt/stipendiat om 3 år......vi får krysse fingrene for hverandre :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er førskolelærer. Er så heldig å har fått plass til datteren min på 2 i samme barnehage som jeg jobber, så vi ser hverandre litt hele dagen. Har noen kortere arbeidsdager og noen 8 timers dager.

Jeg vet at jeg er heldig som slipper ekstra reisevei, og dermed er hun aldri i barnehagen mer enn 8 timer for dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...