Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #1 Skrevet 27. august 2011 Hver lørdag har han så utrolig lyst til å ta noen øl med kamerater som han forsåvidt prater med hver dag. De er single og fester hver helg. Er så lei av det.. Jeg sitter jo hjemme alene og venter på han. Føler han aldri kan velge at vi to skal være sammen en lørdagskveld for kameratene er så viktige i livet hans. Han vet hva jeg mener om at han reiser ut så ofte, men gjør det allikevel. Han "spør" meg først, men da har han jo allerede bestemt seg og da er det nesten bedre at han reiser ut istedenfor at han sitter og er sur her hjemme fordi jeg sa nei. Har spurt han om hvorfor han må ut hver helg, men det kan han ikke svare på. Sier at han ikke skal fortsette sånn bestandig, men jeg gir snart opp nå. Orker ikke mere av alenehelger der jeg sitter med vonde følelser og er skuffet. Det verste er at vi har vært sammen i ni år og har to barn sammen, allikevel er han ikke ferdig med festingen sin.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #2 Skrevet 27. august 2011 Klarer han virkelig ikke være hjemme en eneste lørdagskveld? Hvis han er ute hver lørdag og skal feste betyr det kanskje at han sover lenge på søndagsmorgenen? På onsdag ville jeg ha sagt: "På lørdag kveld skal jeg ut med noen venninner og du må være hjemme". Siden han har vært så mye ute er det DIN tur! Da kan han se hvordan det er å sitte hjemme alene lørdagskvelden!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #3 Skrevet 27. august 2011 Takk for svar:) Nei, stort sett så er det så mye annet som frister når lørdagen kommer. Er hjemme om det skjer noe på søndagen som bursdag o.l. og ja han sover lenge på søndagen som regel. Jeg har tenkt på det at han kan være hjemme alene en helg også, men så har ikke jeg lyst til å reise fra babyen enda. Tror nesten jeg måtte vært ute hver helg i to mnd for at han skal skjønne hvor kjedelig og lite prioritert jeg føler meg når han er ute såpass mye..
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #4 Skrevet 27. august 2011 Jeg har en vennine som har det helt likt med sin samboer. De har også to barn ilag. Han er ute hver helg, og kommer hjem morningen hver gang. Han "spør" hver gang, men hvis hun sier nei, så går han fortsatt ut. Hun klarer ikke å sette foten ned og si at nok er nok. Jeg hadde samme problemet da jeg gikk gravid, men ga klar beskjed at slik skal det ikke være når det kommer et barn i hus. Han er nesten aldri ute lenger, og liker seg best hjemme:) Du må bare gi klar beskjed og få han til å forstå at slik er det ikke når man har stiftet familie. Tenk hvis du skulle ha gått ut like mange ganger som han? Likt skal jo være likt egentlig!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #5 Skrevet 27. august 2011 Enig med 2014. Eller si det så tett opp til lørdagen at han ikke kan begynne å lete etter barnevakt. Eller å argumentere. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #6 Skrevet 27. august 2011 Spør han om hva som er viktigst; drikke øl eller familien hans.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #7 Skrevet 27. august 2011 Ok; i morgen tildlig når barna våknet sier du fra til samboeren din at du er syk. Si at du er kvalm, gå en tur på do og legg deg nedpå igjen. Noen menn trenger et spart i rævva, kan hende han lærer når han ser hvordan det er å stå opp fyllesyk med unger? Hvis dette ikke er et alternativ, eller at det ikke fører noe sted, ville jeg tatt det opp ordentlig med ham i morgen kveld. Hvis det skal fortsette sånn må dere ta opp problemet på familievernkontor eller liknende. Jeg hadde ikke godtatt dette fra min samboer. Er dere ikke sammen om å ha unger, hus osv. Han er ikke 20 år lenger!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #8 Skrevet 27. august 2011 Dette hadde jeg ikke giddi om jeg var deg. Hadde dere ikke hatt barn så hadde det vært litt annerledes. Nei, nå er det din tur til å ta deg en tur ut snart. Har du ingen venninner som er ute en lørdag iblant?
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #9 Skrevet 27. august 2011 Dra med deg noen venninner og reis vekk en helg, når babyen din er blitt litt større Ellers ville jeg holdt litt sånn vekke-mannen-kampanje på søndags formiddag. Støvsug huset, rydd soverommet og gjør andre ting som overhodet ikke tar hensyn til at mannen sover. Og kanskje dere kan reise vekk hele familien? Låne ei hytte, dra på telttur e.l.?
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #10 Skrevet 27. august 2011 Får ta en stor prat med han i morgen, så får han velge hva som er viktigst familie eller kamerater. Det hjalp hvertfall veldig for meg å skrive ned alt jeg føler og få så mange fine svar tilbake:) Tusen takk for gode råd! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå