Gå til innhold

Vondt i ribbena og øverst i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke ligge på siden for da får jeg drit vondt i ribbena. Ryggen kan jeg ligge på i 5 minutter for jeg må legge meg på siden til det blir vondt.

Får også vondt øverst på høyre side i magen rett under ribbena når jeg sitter lenge. Hva er dette?

Er 32 uker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er livmoren som presser seg oppover og som presser ribbeina utover. Det blir dessverre ikke noe bedre før babye synker nedover...og kanskje ikke før babyen er ute:/

Tror jeg da...Jeg er ingen lege men hadde det akkurta sånn som du beskriver,

Skrevet

Ho har lagt seg med hodet ned da. Det merker jeg godt de gangene ho sparker

Skrevet

Det kan være et tegn på svangerskapsforgiftning.

Skrevet

Vondt i ribbena har jeg hatt siden vi var i Hellas i juni. Sengene der var DRIT harde og var etter det jeg har hatt problemer med belastning på ribbena.

JM har snakka om svangerskapsforgiftning siden jeg plutselig gikk veldig fort opp i vekt, men det var for 1 mnd siden og ho sa ikke noe sist, men skal høre med ho på mandag

Skrevet

Smerter i øvre del av magen på HØYRE side er ikke tegn på svangerskapsforgiftning. Det er tegn på alvorlig svangerskapsforgiftning, HELLP. Og tro meg, du hadde ikke klart å sitte her å skrive om det var tilfellet, det er snakk om overjordiske smerter, aldri vært borti verre i mitt liv. Men for all del, følg med om det blir verre og ta kontakt med lege om du lurer.

Det er fra leveren smertene kommer og den ligger til høyre like under ribbeina. vondt/ubehag i ribbeina og øvre del av magen er veldig vanlig, babyen begynner å ta plass :)

Skrevet

Takk for svar :)

De blir ikke verre. Har vært der i mange dager så er ikke redd for svangerskapsforgiftning egentlig. Tror det er større sjangs for at jeg er i gang med modning for har sliti ekstremt mye med nedpress og smerter i mage og korsrygg.

Og at ho begynner å ta plass er det ingen tvil om :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...