Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #1 Skrevet 27. august 2011 Jeg fikk menstrasjon sist, 8. august. Hadde positiv eggløsning igjen den 24. august. Når kan jeg ta graviditetsstesten? Har aldri hatt regelmessig mens, derfor jeg spør. Er det sånn at man har mensen i noen dager, så 3 uker "fri" så på'n igjen? Eller er det 3 uker til neste mens fra første mensdag på forrige runde (forklarer meg litt teit her...) Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #3 Skrevet 28. august 2011 Vent en uke, er så kjipt med sånne sykluser. Vet nøyaktig hvordan det er! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #4 Skrevet 28. august 2011 Enklest å forklare ut fra en "normal" syklus - da er hele syklusen på 28 dager. Man starter som regel å telle på dag 1 av siste mens (selv om dette strengt tatt er slutten på syklusen). På dag 14 eller deromkring kan man måle positiv eggløsning (EL) - når man måler denne med CBtest el.l. så vil eggløsningen skje mellom 12 og 24 (?) timer etter det. Dersom egget da ikke befruktes i den syklusen vil man få mensen 14 dager etter EL, dvs. 29 dager etter 1. dag mens. Dersom man er gravid vil man kunne få utslag på graviditets-test ca. 14 dager etter EL, kommer litt an på hormonnivået og kan derfor ta et par dager ekstra. Embryo vil da være 2 uker gammelt og du vil være 4 uker på vei fordi graviditeten måles fra 1.dag i siste mens. Du kan ta graviditetstesten din 14 dager etter EL.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #5 Skrevet 28. august 2011 Med første mensdag menes den første dagen med skikkelig blødning. Gynokologen min sa: Første mens dag er dag med blødning før kl 1500. Senere, eller bare spotting regnes dagen etter som 1 dag. Bare en liten opplysning fra ei som har kjørt ivf karusellen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå