Gå til innhold

Bilde av dødfødt baby til fb profilbilde??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes de som sørger skal få styre sin måte å sørge på selv, selv om det kanskje kan få andre til å føle ubehag. For hva er vel mitt eller ditt ubehag omkring et bilde mot deres bunnløse sorg over å ha mistet et barn?

Det å miste et barn er en så skjellsettende, grusom og traumatisk hendelse, som svært få av oss greier sette oss inn i (og vi skal takke vår skaper for akkurat det), og ingen som ikke har opplevd det selv kan noengang forstå.

Jeg tenker at når noen har opplevd noe så forferdelig, så må de få lov til å bruke de midlene de har og trenger for å komme seg videre og gjøre livet verdt å leve videre. Hvis det betyr at de vil vise frem et bilde av sitt døde barn, så får de få lov til det.

Så får vi andre tåle litt "ubehag" da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tenkt på at hun kansje ikke har tillgang til hans profil ? Ikke sikkert hun har passordet. Litt vanskelig og slette brukeren hans da kansje.

Skrevet

19.30:

Jeg kjenner også en som har lagt ut bildet det hun holder rundt fingrene på sin døfødte datter. Nydelig bilde egentlig:)

Skrevet

Da er det nok det samme bilde eg har sett. En vennine av meg har lagt ut et bilde der den lille holder rundt mamma's fing.

Ikke noe eg ville gjort, men respektere di som gjør dette

Skrevet

Høres makabert ut.... Helt utenkelig for meg...

Skrevet

Jeg personling syns det er veldig ubehagelig.

Fikk for noen år siden masse bilder av min venninnes døde baby i fanget uten mulighet til å velge hvorvidt jeg ville se eller ikke selv. Det var veldig ubehagelig. Jeg har god fantasi og ser for meg ting veldig lett. Drømmer mareritt om natten lett basert på ting jeg har sett. I forhold til min venninne hadde jeg ikke mulighet til å beskytte meg. Det har jeg slitt med etterpå, speseilt i forhold til mine svangerskap.

Sorgreaksjon eller ei. Var det ok av min venninne å gjøre slik fordi det var hun som sørget?

Jeg satt igjen vettaskremt, men gjorde det jeg kunne for å støtte henne selvfølgelig.

Skrevet

Regner med den var til meg, med venninnen som har mistet mannen sin.

har ikke reflektert over om hun har passord eller noe slikt, eneste jeg har reflektert litt over er at jeg ikke er sikker på hun er klar over at vennene til barna hennes stadig får tilbud om å bli venn med en død mann, som noen av dem ikke engang vet at er død.

Kjenner henne godt, og tror ikke hun ville like den tanken.

MEN så vet jeg at for henne å slette den profilen antagelig skulle kjennes som han døde igjen, og at den var HENNES skyld.

Så jeg velger altså å ikke ta det opp med henne i det hele tatt, og kjenner at det KAN hende hun synes jeg burde ha gjort det.

Men jeg har jo her inne blitt stemplet som en uempatisk og usympatisk ekkel venninne, og ser ikke hvorfor jeg skulle gidde å forklare noe mer om det.

Skrevet

Hva er vel litt ubehag satt opp mot den ulidelige smerten foreldrene har som faktisk mistet barnet sitt. Hvem er det egentlig det skal taes hensyn til her? Foreldrene eller noen som kan risikere å bli litt støtt?? For meg er valget enkelt........

Skrevet

Det er viktig å sørge Cat, men det betyr ikke at man ikke kan ta hensyn til normer selv om man er i sorg.

Skrevet

Synes man skal være litt forsiktig med hva man bruker som profilbilde, kanskje små barn får muligheten til å se dette profilbildet.

Når det gjelder fb-profilen til en kvinnes døde mann kan denne sperres uten at den slettes. Tror man kan kontakte en fb-administrator(?) og få dette gjort. Da vil ikke avdødes profil dukke opp som venneforslag for andre.

Skrevet

Hvems normer?. Det finnes ingen fasit eller normer i sorg. Ingen oppskrift å gå etter, ingen rett eller feil. Visst kan man ta hensyn, men jeg mener fortsatt hensynet først og fremst skal rettes til de sørgende. Det er ikke noen logikk i synes jeg at det er de sørgende som skal måtte tenke på som er passende eller ikke på omgivelsen. Dem har vel igrunn fullt opp med å takle livet sitt selv.

Skrevet

Samfunnets normer.

Nei du har helt rett i at det ikke er en fasit på sorg, men det betyr ikke at man nørvendigvis bør gjøre akkurat som man selv føler for. Det å legge ut profilbilde av sitt døde barn er ikke greit, sorg eller ei. Mange ønsker ikke å se bilder av dette, men får ikke noe valg da det kommer opp av seg selv. Ufint.

Skrevet

Å miste ett barn er det værste som kan skje foreldre. Det er en ugrenselig stor smerte som det ikke går ann å forestille seg. Om et foreldrepar ønsker å vise frem barnet sitt for å muligens gjøre sorgen litt lettere så syns jeg de skal få lov til det.

Ingen av dere som ikke har mistet et barn vet hvor forjævlig det er. Og har man ikke annet bilde av barnet sitt en fra barnet er død så ja da syns jeg de skal få lov å vise det frem fordet om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...