Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #1 Skrevet 27. august 2011 Er i uke 37 og har i dag hatt så veldig med kynnere. Kjenner ikke mye hvis jeg sitter helt stille, men med en gang jeg beveger meg. Prøvde å ta en liten tur til byen i formiddag, men fant fort ut at jeg ikke kunne gå rundt der. Det stikker så veldig nede ved skambeinet. Nesten så jeg må krøke meg sammen. Og magen er så hard hele tiden at jeg ikke kjenner bevegelser i det hele tatt. Men kjente litt når jeg stod opp, så er ikke så bekymret. Er det normalt at enkelte dager er slik? SKal jeg bare sitte i ro? Kjenner noe trykk helt nederst i magen selv om jeg sitter stille også. Bør jeg ringe legevakten eller noe? Fikk et barn for fem år siden, men kan ikke huske at jeg hadde det slik. Jenta i magen ligger enda i seteleie tror jeg, som hun har gjort de siste mnd. Kan det gjøre noe av smertene jeg kjenner? Skal ha planlagt ks 19.sept. Men hva gjør jeg om noe skjer før det? Vet dere om jeg bør legge meg ned hvis vannet går? Fikk beskjed om det sist. Da lå gutten med hodet ned, men hadde ikke feste det, så da måtte jeg legge meg ned hvis vannet skulle gå. Skal til legen på mandag. Tror dere det er greit å vente så lenge? Bør dette gå over fort, eller er det helt vanlig at det er slik?
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #2 Skrevet 27. august 2011 Jeg hadde ringt føden ASAP. Spesielt hvis du ikke skal føde vaginalt. kan jo være starten på noe. ring å få komme til sjekk!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #3 Skrevet 27. august 2011 Høres ut som du er i ferd med å modnes og at ungen synker nedover, jeg har hatt sinnsykt mye maserier (vonde kynnere) og slike stikkende smerter nedentil på slutten av mine svangerskap. Jeg skulle også ha planlagt keisersnitt med siste barnet mitt, datoen var satt 10 dager før termin, men 15 dager før termin gikk vannet. Skjedde ikke noe annet enn at de tok keisersnittet litt før planlagt, da kaller de det hastesnitt, men ingenting hastet og det var et rolig og fint keisersnitt. Fikk rier etter at vannet gikk, men ikke værre enn at det gikk fint å ta et snitt i rolig tempo.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #4 Skrevet 27. august 2011 Ja, ring føden og diskuter dette med jordmor.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #5 Skrevet 27. august 2011 Ringte, men hun sa at jeg bare skulle kjenne om det utviklet seg og blir vondere og vondere eller mer regelmessig. Så jeg får bare vente å se hva som skjer. Kunne prøve med varme bad eller dusj å se. Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå