Gå til innhold

Til dere som har barn som sover i loftseng.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en loftseng som jeg gjerne skulle ha tatt i bruk til junior for å få utnyttet plassen best mulig på rommet hans. Men føler meg litt utrygg på den...høyden...fall osv. Dere som har loftseng til barnet deres....hvor gamle var de da de begynte med loftseng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De bør være i skolealder i hvertfall, ville ikke had en 4-5åring i loftseng. Eldstemann flyttet opp i køysengen sin da han var 6år, det gikk helt fint. Er jo sengehest/ kant, men de bør ha nok kontroll til å takle stigen når de er litt trøtte, så man må se litt barnet an synes jeg.

Skrevet

Min sønn fikk loftsseng når han var 4,5 og vi har aldri hatt noen uhell.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S29872894

Dette er senga vi har, kanten er høy, og det er ikke kjempe høyt mellom seng og tak, så det er nesten vanskelig å falle ned vil jeg tro.

Vi vurderte å sette opp ett nett mellom senge kanten og taket, men fant ut at det var helt unødvendig.

Han har hatt sengen i ca 1 år.

Skrevet

Tusen takk for svar. Det er helt lik loftseng som vi har skaffet oss. Vi setter den nok opp, så prøver vi oss litt etterhvert.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Gullet her var knapt 2 år da hun begynte å ligge i køyeseng. Har aldri falt ned.

Skrevet

og da lå han/henne i topp-etasjen?

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Ja. Var ganske så høy kant på den første høy-senga h*n hadde, da. Et helt bord, ca 15 cm høyere enn madrassen. På senga h*n har nå, er kanten kanskje 5-6 cm, men nei, h*n faller ikke ned.

Btw: Han eller HUN, ikke henne. ;-) sorry, lærer serru....

Skrevet

Har to barn i loftseng.

En som flyttet opp da han var 3, og ei som flyttet opp da hun var 2.5.

Finnes ikke problematisk, gjerdet er høyt nok til at de hindrer dem fra å falle ut. Og de vet fint at det er ulovlig å gå i den.

Skrevet

Eldstemann har en Tromsø som det er link til over her.

Skrevet

Da tror jeg nok vi prøver junior i loftseng etterhvert, han er 3,5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...