3-prinser Skrevet 27. august 2011 #1 Skrevet 27. august 2011 Har en loftseng som jeg gjerne skulle ha tatt i bruk til junior for å få utnyttet plassen best mulig på rommet hans. Men føler meg litt utrygg på den...høyden...fall osv. Dere som har loftseng til barnet deres....hvor gamle var de da de begynte med loftseng?
Ugl@ Skrevet 27. august 2011 #2 Skrevet 27. august 2011 De bør være i skolealder i hvertfall, ville ikke had en 4-5åring i loftseng. Eldstemann flyttet opp i køysengen sin da han var 6år, det gikk helt fint. Er jo sengehest/ kant, men de bør ha nok kontroll til å takle stigen når de er litt trøtte, så man må se litt barnet an synes jeg.
tomat15 Skrevet 27. august 2011 #3 Skrevet 27. august 2011 Min sønn fikk loftsseng når han var 4,5 og vi har aldri hatt noen uhell. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S29872894 Dette er senga vi har, kanten er høy, og det er ikke kjempe høyt mellom seng og tak, så det er nesten vanskelig å falle ned vil jeg tro. Vi vurderte å sette opp ett nett mellom senge kanten og taket, men fant ut at det var helt unødvendig. Han har hatt sengen i ca 1 år.
3-prinser Skrevet 27. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2011 Tusen takk for svar. Det er helt lik loftseng som vi har skaffet oss. Vi setter den nok opp, så prøver vi oss litt etterhvert.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 27. august 2011 #5 Skrevet 27. august 2011 Gullet her var knapt 2 år da hun begynte å ligge i køyeseng. Har aldri falt ned.
3-prinser Skrevet 27. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2011 og da lå han/henne i topp-etasjen?
Gjest Hercule Poirot Skrevet 27. august 2011 #7 Skrevet 27. august 2011 Ja. Var ganske så høy kant på den første høy-senga h*n hadde, da. Et helt bord, ca 15 cm høyere enn madrassen. På senga h*n har nå, er kanten kanskje 5-6 cm, men nei, h*n faller ikke ned. Btw: Han eller HUN, ikke henne. ;-) sorry, lærer serru....
It's all about me Skrevet 27. august 2011 #8 Skrevet 27. august 2011 Har to barn i loftseng. En som flyttet opp da han var 3, og ei som flyttet opp da hun var 2.5. Finnes ikke problematisk, gjerdet er høyt nok til at de hindrer dem fra å falle ut. Og de vet fint at det er ulovlig å gå i den.
It's all about me Skrevet 27. august 2011 #9 Skrevet 27. august 2011 Eldstemann har en Tromsø som det er link til over her.
3-prinser Skrevet 27. august 2011 Forfatter #10 Skrevet 27. august 2011 Da tror jeg nok vi prøver junior i loftseng etterhvert, han er 3,5.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå