Gå til innhold

Uff..... Litt mer om murringer etc


Snupsemor

Anbefalte innlegg

Hallo

Har termin 22. april, er 6+1 i dag.

 

Hatt murringer i et par dager + utflod med litt farge. I dag var det litt mer slim + blod (sorry ekle detaljer).

Det rare er at det er akkurat sånn jeg har pleid å få mensen. Litt vondt i magen, så et par dager med bare litt på papiret, og så plutselig kommer den.

 

Men jeg trøster meg med at så lenge det ikke kommer noe mer (tenker klumper etc) må det vel gå greit, siden jeg faktisk hadde positiv test for 12 dager siden.

Da må det jo være noe der....., eller?????

 

Må ringe legen mandag, men det første timen har jeg fått først i uke 11, dvs 26. sept.....

 

Bekymret nå altså, føler jeg går på do hvert 10. min for å se om det kommer noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff jeg har også bekymret meg mye...

Men det jeg har hørt er at hvis det bare er litt blod er det normalt, eller kan være. Jeg har selv hatt en SA og da blør man mer en et par dråper. Da blødde jeg mer enn vanlig mens og i tillegg kom det ut noen småklumper (spørs selvfølgelig hvor langt på vei man er her da).

JEg ville råda deg til å gå til privat gynekolog og få UL, da får man som oftest på dagen hvis du ringer tidlig på morgenen. Det gjorde jeg og fikk se et bankende hjerte. Da var jeg 6,0. Hvis du ikke har kommet så langt kan det være du ikke ser hjertet, men det hjelper å se at det er noe der inne. Jeg ble automatisk roligere, selvom jeg fortsatt bekymrer meg noe og går på do ofte for å sjekke..hehe

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du er 6,1. Da burde du se fosteranlegg og plommesekk til mandag iallefall. Glemte også å si at jeg har hatt småblødninger, spesielt etter samleie. Kan det være du blør litt etter samleie? evnt trening eller andre aktiviteter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger. Ringer legen mandag morgen, det jeg kanskje er mest redd for er en MA?? Det er vel sånn hvor fosteret ikke støtes ut, og da har jeg lest et sted at det kan komme brun utflod.

 

Forbasket at man skal lese ting over alt, leste noe for et par dager siden og ble veldig beroliget til å lese om MA på morgenen i dag og ble urolig igjen.....

 

Men som sagt, ringer legen sporenstraks mandag morgen, da vil jeg være godt over 6 uker ihvertfall. Vet ikke om de har UL der, men kan sikkert henvise meg videre.

 

Filler'n også, hadde tenkt å si noe til morgen min i morgen, men får vente litt til.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt over 6 uker. Blødde som en mens på for 2 dager siden med masse murringer. Jobber på sykehus, så fikk tatt en UL av gynekolog med en gang. Og alt så fint ut. Når man er så tidlig på vei så fyller morkaken hele livmoren og når livmoren vokser (kjennes godt som murringer) så er det normalt at blodkar brister og det kan se ut som mye blødninger. Så det er ikke noe vits å bekymre seg for mye for litt blod. Har også spottet/hatt brunlig utflod annenhver dag. Alt er fint med fosteret fordet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan og tusen takk for trøstende svar.

Jeg er fortsatt ganske bekymret og det har kommet mer og mer blod. Riktignok ikke helt fersk, mer mørkt.

Har hatt kjempe menssmerter også.

 

I tillegg syns jeg alle symptomene er borte, ikke at jeg hadde så mange ta. Men puppene er ikke lenger så ømme og de virker ikke så tunge lenger heller.

Så jeg sier til meg selv at det dessverre går galt denne ganger, rett og slett for bare å forbrede meg slv på det.....

 

Men det er bare å ringe legen first thing i morgen og be de henvise meg til innvendig UL eller noe.

 

Sukk...... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville prøvd å fått en time til privat UL i dag. Kan jo ta litt tid med henvisninger osv... Du får oppdatere oss!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan

Jeg har ringt legen og har fått time der i dag kl. 13.55.

Hun legesøstra var litt usikker på om jeg skulle komme, eller bare be legen ringe meg, siden jeg ikke er lengre en 6+4 i dag. Men jeg prøvde å forklare hva jeg er sikker på har skjedd, nemlig MA.

 

Har blødd mer i dag syns jeg, og veldig vondt i magen, spesielt når jeg sitter. Men det er liksom ikke så mye blod at det er en SA.

 

Håper legen klarer å finne ut av det, eller henviser meg vidre.

Måtte fortelle det til sjefen min, og snakk om å ha verdens beste sjef altså. Der var det igjen med døra hvor hun fortale om sine 5 SA før den endelig satt.

 

Gir beskjed senere i dag om hva som blir utfallet av legetimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen foreslo ikke noe innvendig UL.

 

Tok en hurtigtest som viste at jeg fortsatt er gravid. Har også tatt blodpørve, den får jeg svar på på fredag.

 

Men det er en av to, enten er alt i orden eller så er det en spontantabort i anmarsj. De kan "oppføre" seg sånn som jeg har det nå, så jeg får bare vente å se.....

 

Sukk igjen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

eg har samme termin som deg, og for ei uke tid siden hadde eg det på samme måte som deg. Begynte med litt småblødninger, ikkje ferskt. på onsdagen og fortsatte ut over veka. Til helga vart blødningane sterkare, i tillegg til at smertene i magen vart sterkare og kvalmen forsvant.

Hadde og nokon "klumper" med ferskt blod avogtil.

 

Var sikker på at eg hadde mista den, så kom meg til legen på mandagen. Ho kunne ikkje gjere noko anna einn å ta blodprøve den dagen og to dager etter for å måle HCG verdien, og at den økte som den skulle. Utover veka kom "heldigvis" kvalmen tilbake og torsdagen ringte legen og bekrefta at alt var bra. Så slike symtom treng ikkje å ende dårligt..

 

Håper det ordner seg for deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det var jo betryggende å høre. Det virker akkurat sånn som jeg har det.

 

Får bare håpe på det beste, selv om jeg er nesten overbevist om at dette går den gale veien. Mest for å ikke bli så kjempelei meg hvis det går dårlig. Så får det heller bli en superbonus hvis det går bra.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så ville jeg gått til privat gyn for å tatt innvendig UL. Almennlegene er ikke så gode på svangerskap etter min mening. Så slapper du mer av også.

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, det vet jeg med sikkerhet....

 

På do på morgenen i dag, kjente jeg noe som datt ut etter at jeg hadde tørket meg. Tittet ned i do og der lå det "noe" på papiret. Tok frem en engangshanske og løftet det opp.

 

Jeg er jo i sakkyndig på dette feltet, men det var en klump, ikke helt rundt, litt mer avlang, og ganske hard. Tipper 1 cm bred og to-tre lang. Det var IKKE en blodklump for å si det sånn.....

 

Kjempetrist, men egentlig greit, med de smertene som jeg har hatt, har jeg skjønt at det har vært noe galt.

 

Trist, men fattet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sender deg en klem jeg :)

 

Vet hvordan du har det.... og det er ikke noe gøy. Krysser fingrene for at du kommer fort tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klemmen mottatt og plasert godt på kinnet :)

 

Legen ringte allerede i dag med resultat på blodprøven. Den inneholdt HCG som viste at jeg er/var, men nivået var litt lavt..... (noe som tyder på det jeg har ment).

 

Skal ta ny blodprøve i morgen tidlig for å sjekke HCG nivået igjen....

 

Får håpe vi får det til å klaffe igjen, men da blir det ikke noe april-barn. Synd, for jeg selv har bursdag i april....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...