Gå til innhold

Fødselshistorien min


Cocopuffs

Anbefalte innlegg

Prinsessen min kom til verden 17.august kl 21.54.

Jeg hadde egentlig ikke trodd jeg skulle føde denne dagen, hadde rier hele dagen men de var veldig uregelmessig og ikke så vonde. Ventet hele tiden på at de skulle ta seg opp.

 

Jeg merket etterhvert at det var veldig rolig i magen, jeg ringte på KK å forklarte, de ba meg komme opp for en sjekk.

Jeg kom opp, tok sparketest og riemåler.. siden jeg hadde litt rier ville de undersøke meg samtidig, sjekke åpning osv.

Tre jordmødre sjekket meg, og alle kom overraskende fram til at jeg hadde 8-9 cm åpning, så her var det fødsel pågang.

 

Jeg ble kjempe glad, og lettet.. tenkte at dette var nå ikke noe stress, jeg kunne født hver dag jeg :P

Jeg ble lagt i badekar på storken, lå der i en times tid, riene tok seg opp men var fortsatt veldig korte.

Etter fire timer syns jordmødrene at det var rart jeg ikke hadde fått pressrier, så hun ville undersøke meg igjen.

 

Etter undersøkelsen,sier hun " jeg må nok beklage så mye, å fortelle deg at du har bare 4-5 cm åpning nå. De som har undersøkt deg før må ha tatt feil". Jeg følte all energien ble tappet ut av meg, jeg var kjempe sliten. men etter noen timer til kom pressriene, men nurket satt fast i bekkenet og ville ikke ut. Jordmoren måtte opp å snu hun litt med hendene sine, da falt jeg inn og ut av bevisshet pga smerte og utmattelse.

 

Men, så plutselig ville hun møte oss :) Og ut kom en frisk og nydelig prinsesse på 3480 gram og 52 cm.

 

Jeg er verdens lykkeligste mamma <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! :) Minnet litt om min historie i begynnelsen, men merkelig at de tok sånn feil da.. Enda bra at resultatet er så fantastisk at man glemmer at det kan være litt slitsomt ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med prinsessa di! :)

Tenk at de tok så feil.. eller kanskje det kan endre seg, gå ihop igjen..? Hørtes ut som noen fryktelige smerter, bra man glemmer etterhvert. Masse lykke til videre!

 

Anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...