Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #1 Skrevet 26. august 2011 jeg ble gravid etter å ha glemt en p pille nå i sommer. Jeg er deltidstudent i år, han er netopp utdannet, og er i fast jobb. Vi har netopp kjøpt hus,å har en gutt på to. Jeg jobber fast 21prosent på omsorgsboliger,og mye ekstra. Hvordan i all verden skal vi klare oss når jeg går hjemme? Jeg tjener max 100 000 de 12 mnd før fødsel. Å hva vil foreldrene våre si? Mine ble skuffet og jeg mistet kontakten med de da jeg fikk lillegutt, å foreldrene hans har stillt opp masse. Vi er kun 20.. Sambo vil ta abort,mest fordi det er flaut. Og jeg skulle ha begynt på vernepleierutdanning neste høst.. Huff:( for et rot. Jeg er så dårlig også denne gang. At jeg tvinger meg på jobb selv om jeg brekker meg og er utrolig dårlig,tenker jeg må spare opp så mye foreldrepenger som mulig
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #3 Skrevet 26. august 2011 Behold! Dere er i et fast forhold, og gutten deres får et søsken med fin aldersforskjell mellom. Jeg ble gravid etter 5 mnd med ny mann, midt i studie som jeg allerede hadde avbrutt en gang pga graviditet. Var selvfølgelig litt flaut, men fikk bare positive reaksjoner. Vi har hatt veldig dårlig råd i perioder, så generelt sett passet det ikke optimalt, men alt blir hva man gjør det til. Jeg tror det vil bli en større belastning dersom dere tar abort og angrer på det senere.
TPK Skrevet 26. august 2011 #4 Skrevet 26. august 2011 Du kan hvertfall ikke ta abort fordi det er flaut å få barn nå! Mange unge klarer seg helt fint uten å nødvendigvis ha utdannelsen på plass før barnet blir født. Det er mange støtteordninger! Foreldrene deres vil nok bare bli glad for et nytt barnebarn. Hvordan ble nyheten om nr.1 mottatt? Og du må ikke nødvendigvis ikke gå et år hjemme. Når er termin? er du student er det kanskje mulilget for deltidsstudier, eller deltidsjobb? Deltids-barnehageplasser finnes jo, eller dagmamma. Prøv å fokusér på mulighetene, siden du allerede har et barn vet du nok hvor fantastisk det kan være :-)
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #5 Skrevet 29. august 2011 mine foreldre ble kjempe sint,og valgte å kutte ut all kontakt med meg og barnet. Foreldrene hans ble glade,men bekymret over hvordan vi skulle få det til. Nå er heldigvis han ferdig utdannet og i fast jobb. Får håpe nyheten blir godt mottatt. Tærer så mye på å grue seg til å fortelle. Vi skal fortelle nyheten om et par uker nå,vil vente til den første kontrollen i uke 13. Så krysser jeg fingrene på at de støtter oss slik at vi kan glede oss. Takk for svar! Hi
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #6 Skrevet 29. august 2011 Det at du biter tennene sammen og går på jobb selv om du er dårlig, fordi du må spare opp så mye foreldrepenger som mulig, sier meg at du beholder!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #7 Skrevet 29. august 2011 Hvor ble det av at familien støtter hverandre? Lykke til HI, dette klarer dere, så har du sikkert litt utstyr og klær den nye verdensborgeren kan arve:)
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #8 Skrevet 29. august 2011 Har du gått skole 6 av de 10 siste mnd før fødsel har du krav på fødselsstipend fra lånekassen. Du får da støtte under hele permisjonen din. JEg har fått 2 barn under utdanning og fått støtte fra lånekassen + engangsstønad, men du rekker jo å tjene opp litt foreldrepenger også. så får mannen din ta over permisjon når du begynner på skolen. Det har gått veldig fint for oss, og nå skal jeg ha nr 3 og rakk ikke tjene meg opp permisjonspenger, så jeg søkte på skoleplass ( ble ferdig med utdanningen i vår) og får støtte fra lånekassen nå under perm. baby kommer i oktober og jeg kan da gå ut i jobb august neste år! BEHOLD! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå