Gå til innhold

Hjelp Nav! Permisjon og sykemelding!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde 10 uker ulønnet permisjon mens pappan var i pappaperm så vi kunne være sammen hele familien.. Jeg har nå tatt over den siste delen av foreldrepermisjonen som kun er 5 uker igjen... Jeg er også blitt gravid med nr 2 og bekkenet begynner å bli like ille som forrige svangerskapet, så jeg vet ikke om jeg klarer å jobbe 100% igjen om 5 uker.. Men så lurte jeg på om jeg har rett til sykepenger da jeg har jo tross alt gått 10 uker i ulønnet permisjon! Men så tar jo jeg de siste 5 ukene som er igjen av permisjonen og da har jeg vel igjen tatt opp kravet for å få sykepenger... Eller?

 

 

Setter stooor pris på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du har rett på sykepenger.

 

 

NAV-dama

Skrevet

Tror det! Hvis du hadde tatt ulønnet permisjon på slutten hadde du ivertfall ikke fått sykemelding for da er du ikke arbeidsaktiv, men siden du har igjen 5 uker med permisjon tror jeg du er å regne som arbeidsaktiv og dermed ha rett på sykemelding. eller? Er jo ivertfall logisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...