Gå til innhold

dosering av medisin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en liten en som har feber og tydlig vondt i tennene (han holder på å få fire tenner på engang!).

Når jeg gir paracet, skal jeg gi etter vekt eller alder? Han er 7mnd og 12kg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er vekta som er det viktige, men vet ikke sikkert... Jeg gir ihvertfall 4-18 mnds stikkpillene til eldstejenta på snart 3 år, siden hun bare veier 11,8 kg:)

Skrevet

¨Vekt er vel hovedregelen, men ville uansett prøvd først med 125 mg og se om det hjelper, synes det høres mye ut med en 250 mg til en på 7 mnd. Han er en STOR gutt!

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

jeg fikk beskjed av lege om å følge vekt, "det er ikke viktig å ikke undermedisinere" sa han..

Skrevet

Joda jeg veit at han er stor, men lite jeg får gjort med det.

Jeg gav han etter alder (gir flytende), det hjalp. Han gikk fra å hylskrike til å jodle, så da kan jeg være ganske sikker på at var nok :-P

-Faren for undermedisinering er vel når de går på antibiotika og slik? -Smertestillende bør man vel helst ikke gi?

-Hva er forresten fordelen med å gi stikkpiller?

Skrevet

Man går etter vekt. Det er ikke noe søm tilsier at man helst ikke skal gi Paracet. Det er trygt å gi i anbefalte mengder. Ang undermedisinering. Sett at du har tannpine og det er så vondt at du skriker og roper, også får du bare en halv paracet som ikke hjelper nok. Da er man ganske desperat etter noe som er sterkt nok. Sånn har babyen din det. Han skriker og har vondt også får han for lite medisin fordi man er redd for å overmedisinere.

Hilsen apotektekniker.

Skrevet

Fordelen med å gi stikkpiller er at det tas opp i kroppen fortere. Så man får raskere effekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...