Gå til innhold

Andre med høyt blodtrykk?


oktober prins

Anbefalte innlegg

Jeg var på kontroll med legen idag.. Målte bt til 120/90.. Synes det er litt skummet jeg! Noen andre som ligger like høyt, uten at det er svangerskapsforgiftning?

Fikk ny time om en uke for ny måling.. *krysser fingre for at det har gått ned til da*

 

Går forresten i min 33. svangerskapsuke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare undertrykket som er litt høyt, trenger ikke å bety noe. Egentlig så er det ikke høyt. Normalen i befolkningen er 120/80. Høyt blodtrykk er det vel ikke før det er 165/95 i hvile. Det er vel heller ikke unormalt at blodtrykket stiger litt under et svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt høyt blodtrykk siden uke 24 ca, men kun i forbindelse med lege og jordmorbesøk. Da har blodtrykket mitt vært oppe i 147/97, noe som er for høyt. Har ikke eggehvite i urin, og heller ikke andre tegn på sv.skapsforgiftning, men blodtrykket mitt ble kontrollert gjennom døgnmåling, og jeg må til kontroller hver andre uke slik at de kan følge med meg.

 

Det er litt skummelt å vite at blodtrykket er for høyt, men jeg føler meg godt tatt vare på av lege og jordmor, og blir betrygget av de:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...