Gå til innhold

hva sal til for å bli sykemeldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er totalt utmattet,orker ikke noe hjemme,hverken med huset el barnet. i går måtte han legge seg uten å pusse tennene. ikke får jeg handlet el noe. er i tillegg kvalm hele dagen,men spyr ikke heldigvis. er andpusten-flere som er det?føles som jeg er tett i nesten/ikke får nok luft,sliten og høy puls bare av å gå noen meter. burde vel trent litt for å blitt i bedre form? men orker ikke noe....:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du gravid?

Det er jo opp til lege å avgjøre om du er for syk til å jobbe, du kan ikke be om en sykemelding fordi DU har vurdert deg selv..

Første bud er å bestille en time og fortelle hvordan du har det, så vil lege prøve finne ut hva som feiler deg ved å ta diverse prøver. Kanskje er det stoffskiftet, kanskje er det noe du mangler, kanskje går du med en infeksjon i kroppen, kanskje er du utbrent, dette må du jo finne ut av i samarbeid med lege...

Opplevde det samme for en tid tilbake selv, hos meg viste det seg at jeg hadde en betennelse i skjoldbrukskjertelen i tillegg til B12 vitaminmangel.

Jeg ble 50% sykemeldt, måtte ta litt forskjellig kosttilskudd og spise sunt for å styre immunforsvaret så jeg kunne bekjempe infeksjonen (var virus) også fikk jeg en B12-sprøyte i uka i 5 uker før jeg gikk over på B-vitaminer i tablettform. Nå begynner jeg å komme til hektene igjen :)

Ta en tur til lege du, om han mener du er utbrent eller deprimert får du nok en sykemeldt, og viser blodprøvene at du feiler noe annet vil du få behandling. God bedring!

Skrevet

er gravid 8+0,syns det er så tidlig å gå til legen..men var utmattet tidligere før jeg ble gtavid,har konstant b12mangel uten at de vet hvorfor,men går på sprøyter.utmattelsen tror han er pga depresjon,selv vet jeg ikke hva jeg skal tro. ikke noe gøy å ha det sånn uansett hva som er årsaken:( har gått mange runder med meg selv om jeg kunne få barn pga dette (ikke angå+ende å ta seg av det,men formen min og jobb osv)men så kom jeg fremn til at jeg ikek skulle ha dårlig samvittighet av den grunn. men så har jeg det lell....og føler meg som en taper som ikke mestrer en vanlig hverdagen gravid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...