Gå til innhold

Kjerringråd-tråden :)


Nosferia *gravid med nr.2*

Anbefalte innlegg

Hei alle Septembermager!

 

Tenkte at ettersom vi nærmer oss termin alle sammen, og sikkert begynner å bli litt utålmodige på å få møte våre søte små, så kan vi starte en tråd der vi samler kjerringråd som skal fremme fødsel :)

 

Sex skal visstnok være bra for modning, så her skal i alle fall det testes ut!

(Det er sæden som er bra for modningen har jeg hørt)

 

Med termin 1.september, og et lite håp om at lillefrøkena skal komme før, prøvde vi dette i går - men uten effekt. (Men skal prøves flere ganger!)

 

Hvilke andre kjerringråd kan man teste ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heihei. :) sex (sæd), stimulering av brystvorter og at du selv får orgasme slik at man for sammentrekninger i livmoren tror jeg skal være det beste rådet. Er ikke helt gira på all den husvaskinga som mange gjør..;p tror heller at kroppen bør få hvile.. tenk på det man skal gjennom ganske snart. Vi trenger all den energi vi får :)

Man kan jo prøve sterk mat og.. men vet ikke hvordan dette skal hjelpe til?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg i det med husvaskingen - orker ikke slite meg ut på det, for så å skulle gå i fødsel ;)

 

Sterk mat.. hmm.. skjønner ikke helt den jeg heller - men liker jo sterk mat, så skader vel ikke heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex, husvask og vindusvask er vel de "gamle traverne". Ellers skal bringebærbladte, sterkt krydret mat, papaya og ananas være bra. Bortsett fra at sterk mat, papaya og ananas alt sammen er skikkelig dårlig for halsbrann, som ihvertfall jeg er ordentlig plaget av. Noen sverger til akupunktur - jeg går og teller litt på knappene når det gjelder dét.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.... Jeg var en stor prøver av kjerringråd sist svangerskap.

 

Mandag: Spiste mexicansk mat med den sterkeste salsaen som finnes.... slp gikk på kvelden.

 

Tirsdag: Grøt med masse kaneel, kynnere og modning med uregelmessige tak i ryggen.

 

Onsdag: Husker ikke.... 3år siden. Stille og rolig i kroppen, kun tømming av tarmer...*ushj*

 

Torsdag: Komle/kompe middag, heavy mat. Mer murring og små tak i ryggen.

 

Fredag: "fødepizza" jeg kasta opp all pizzaen den dagen, ingen

andre ble dårlige. Så det var ikke noe galt med maten. Kom litt blod så jeg ringte føden, var nok ett blodkar som hadde sprukket. Men fikk beskjed fra føden: snakkes om 24t.

Lå på sofaen på kvelden med regelmessige "kynnere" i 1,5t med 5min mellomrom. Lite visste jeg som førstegangs fødende.... men det var nok rier som ikke gjorde vondt.

 

Lørdag: Sex på morningen, mer murring nesten med det samme. Lå bare på sofaen hele dagen med "kynnere" å bare slappet av. Kl 01:45 gikk vannet helt ut av det blå, og knøtten kom 05:28

2 dager før termin:o)

 

Nei jeg var ikke desperat....men tenkte at det kan jo ikke skade å prøve.

Så får vi se hva det blir til denne gang når det nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, det var litt av en liste :) Hva er fødepizza egentlig..?! Er jo lørdag og greier.. så kanskje det er DET vi skal ha til kvelds?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Google fødepizza oppskrift.... dukker sikkert opp mange oppskrifter. Her ble det oxo enciladas :o) *namnam* Masse chili...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blei det indisk, Chicken Tikka Masala med ekstra krydder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk ned, opp og ned igjen fra 16. etasje i blokka jeg bodde i sist.. småhoppet ned trinnene på veien ned.. dette gjorde vi om kvelden, og om morgenen hadde jeg rier.. :P dem sier jo at kroppen bør hvile, og ikke slite seg ut, så det med trappene er kanskje ikke et godt råd da men.. det ser da i hvert fall ut som det funka.. hehe.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...