Gå til innhold

Dere med barn født i mars/april

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukte dere mye ull på babyen den første tiden?

Har termin i begynnelsen av april, og lurer på hvor mye ull jeg trenger. Har så lyst til å strikke litt til babyen nemlig :) Bruker ekstremt lang tid på å bli ferdig med et prosjekt, så jeg må nesten starte nå ;)

Kom gjerne med tips til fine farger som passer til begge kjønn ;) Går det med lilla egentlig om det blir gutt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min ble født i slutten av april. Jeg brukte veldig lite ull på han... Men, det er forskjell på begynnelsen av mars og slutten av april da:-) Vet ikke når babyen din kommer..

Når det gjelder farger er det alltid vanskelig. Ville ikke brukt lille til gutten min. Grått synes jeg kan være pent til begge kjønn.

Skrevet

Fikk første barn i mars 2008. Det var en varm mars og vi holdt på å koke babyen fordi vi var så redd han skulle fryse....

Så ja, alt for mye...

Skrevet

Jeg fikk andre barn 2.april 2008. Jeg hadde noen bodyer og strømpebukser i ull + noen strikke sett. Fikk ikke brukt det så lenge, men var kjekt den tiden det enda var kaldt og vi var ute på lange turer.

Om du bruker lang tid på å strikke er det ikke nødvendig med mer enn ett strikkesett. Strikk en sparkebukse og en jakke og så to par strikkesokker. Du kommer langt med det.

Grått, brunt, gjerne med f.eks blått i vrangbordene eller i striper, grønt i forskjellige varianter eller flere av fargene sammen i ett mønster.

Skrevet

Nei, vi brukte ikke ull i det hele tatt, bortsett fra et par babyulljakker strikket av oldemoren før fødselen. Men vi brukte ikke de jakkene fordi det var ull, men fordi oldemor hadde gitt dem til oss. Ull var ikke i våre tanker heller. Har forresten aldri brukt mye ull.

Skrevet

Min marsgutt brukte ingenting av ull, bortsett fra hjemmestrikkede sett som han fikk i gave (men de ble ikke så veldig mye brukt).

Skrevet

Fikk i begynnelsen av mars.

Brukte body, strømpebukse, headover, lue med ull og flis, ull votter, ull bukse og en ulljakke inni voksiposen som også var av ull.

Bor i Finnmark og vi hadde det kaldt når lille kom:)

Skrevet

2 bodø barn født sist i april. Hadde to sett med body/stømpebukse som jeg brukte endel, i tillegg til at jeg brukte strikket ulldress og bukse/genser. Hadde da babyen i vogn med undertøy og strikkasett utpå, det var nok tøy. Brukte bare bomull om sommeren.

grønt, grått, gult, rødt og blått, samt jordfarger går til begge kjønn. Rosa er dumt til gutter, ellers går det meste bra.

Skrevet

Min datter ble født i slutten av mars og jeg brukte bare vanlig bomulls plagg inne og hadde en varm hentedress+ voksipose til utebruk. Pluss lue selvsagt;) Men var lite ute de 2 første ukene og plutselig var det mai og varmt i været;) Hadde sånn ull "pels" som hun sov på i vogna da;)

Skrevet

Min er født i slutten av april 10. Og jeg har brukt lite ull på han. Og brukte ikke ull de første mnd. Brukte en ullpyjamas i nov-jan, da det var veldig kaldt og han spente av dyna om natta.

Nå i høst er første gang jeg skal kjøpe ull til han, og det er kun pga brnehagestart.

Jeg syns lilla er fint til gutt, men må da være mørkelilla. Grønt, gult, naturhvit. Hvit. Grått.

Skrevet

Brukte ingenting den våren de ble født, men brukte bare ull den første vinteren.

Skrevet

Tja, brukte vel ull på jenta som er født i slutten av mars. Men bodde i Troms, og da er ull gangbart det meste av året.. Lilla er helt kurant til begge kjønn! Og retro brunt/oransje, faktisk ganske kult til begge kjønn, gjerne med litt grønt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...