Gå til innhold

Tidlig UL, hvor gjør man dette?


solhaf

Anbefalte innlegg

Hei. Kanskje et dumt spørsmål, men hvor kan man ta tidlig UL? Er 8 uker på vei og ønsker å ta en UL etter jeg har vært til første kontroll i uke 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du sier det bare til legen din. vanligvis bør en ha ekstra god grunn for det, feks angst for at noe er galt, smerte, kvalme osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På majorstuaklinikken kan man gjøre det uten retning fra legen, men det koster 1000 kr ca. Men han er veldig flink og du får selvfølgelig bilde av embryoe også. Veldig stort:) Jeg gjorde dette, for jeg var så redd for spontan abort, men det levde da jeg var der i uke 8 ca, men fosteret døde senere:( Nå er jeg gravid i uke 6 og vil prøve igjen, men er veldig nervøs for at d vil skje igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har noen spesiell grunn til tidlig UL. eller rettere sagt ikke får noen hendvisning til det fra din lege eller jordmor så må du bestille til private klinikker.. De gjør dette uten hendvisning. Der er det bare å bestille time, men da er det såklart ikke gratis og du må betale for det.. Prisen varierer vel fra klinikk til klinikk.. Men er fra rundt ca. 500-1000 kr. Men de fleste synes jo at disse pengen absolutt er værdt det :)

 

Vi skal bestille 3D UL. mellom uke 27-29. Og dette er det vel nesten bare private klinikker som gjør.. Jeg har funnet en klinikk i Trondheim som tar 1000 kr. for dette, men absolutt værdt det mener vi =) Er nokk den nærmeste private klinikken vi finner.. Denne klinikken heter Medicus. Og har spesialisert seg på blant annet barnløshet med mer.. Det er sikkert bare å søke litt på nett og der du bor, så finner du vel en klinikk i nærheten..

 

Noen som foresten vet av flere slike klinikker i Tr. heim..?? eller i Nord-Trøndelag??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg har fått time hos Volvat, der tar de innvendig UL fra uke 6 tom. uke 14, og utvendig etter det. Jeg er så spent, så jeg betaker gjerne de kronene for å se hva som skjer der inne, og samboeren min gleder seg nesten ennå mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på UL neste uke og er veldig spente på det. Også Volvat.

 

Vi har ikke sagt noe til noen enda og prøver å holde dette hemmelig ettersom vi har mistet noen ganger.

 

Derfor er jeg også ennå noen uker anonym her ;)

 

"VP"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bestilte tidlig UL fordi vi var nysgjerrige og fordi jeg var litt usikker på termindato. I følge mens var den 1. april, men fant ut at det var mer riktig med 18. april på ul.

 

Var på UL i Trondheim på Ultralydportalen, kostet 900kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...