Gå til innhold

30 millioner jenter for lite....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik er situasjonen i Kina nå. Eller 30 millioner flere menn enn kvinner. dette fordi ettbarnspolitikken og en konservativ holdning som sier at en mann ikke er en mann før han har fått en sønn har ført til at jentebarn enten har blitt aborterte etter UL eller druknet like etter fødselen.

Det betyr at:

Veldig mange menn kommer til å gå ugifte mot sin vilje.

En kvinne kan bli gift nesten uansett hvordan hun ser ut eller oppfører seg.

Mangel på arbeidskraft i alle "kvinneyrker" (nei, tror ikke menn blir hjelpepleiere, barnehageansatte eller vaskehjelper i konservative Kina)

STOR seksuell frustrasjon (De ugifte mennene vil trenge horer, men hore er også et typisk kvinneyrke og siden alle damer blir gifte er det få som vil rekrutteres her.

Blir født få barn

Økning i antall homofile og transer?

Og helt sikkert enda flere konsekvenser som jeg ikke har rukket å tenke på ennå.

Det vil ta minst 100 år å rette det opp, sier forståsegpåere. Det har man igjen for å tukle med naturen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Økning i antall homofile og transer? Man blir ikke hjomofil eller transe fordi det ikke finnes jenter da vet du:)

Men er "enig" i alt det andre du skriver

Skrevet

Huff ja det er kvalmt! At de ikke hadde evnen til å se konsekvensene selv!

Skrevet

Problemet her i den vestlige verden er jo det at folk begynner å tukle for å oppnå dte motsatte. Man ser jo dte her inne, hvor de fleste gauler om hvor mye bedre det er å få jente enn gutter.

Kommer jo til å ende opp med mangel på gutter her til slutt.

Skrevet

Uten etbarnspolitikken ville Kina hat mye større problemer pga overbefolkning, sult og nød, men det er synd de ikke klarte å stoppe drapene på jenter. I etterpåklokskapens lys burde de ok lakt mer vekt på å heve jenters og kvinners posisjon.

Skrevet

HI her. Min tanke var at mange mannfolk nok blir så desperate at de prøver hva som helst for å få en livspartner. Men det er bare min meget uprofesjonelle teori :-)

Skrevet

Jeg ser poenget ditt. Men tenker at de som styrer i alle fall burde ha fanget opp konsekvensene for lenge siden og stoppet galskapen. Jentedrapene har pågått i 30 år.

HI

Skrevet

Var noe av den tanken som inspirerte innlegget mitt, ja...

HI

Skrevet

Helt forferdelig at de dreper jenter. Jaja, nå går vel tallene i kina enda mer ned siden det er så få jenter. Og det gjør ikke noe at folketallet går ned. Hvertfall en positiv virkning i en syk sak.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg at de burde fanget opp problemt med jentedrap og gjort noe med det, men etbarnspolitikken i seg selv har veldig mange possitive effekter som vi også skal være glade for.

Skrevet

Jeg vil si et langt større problem er at dette fører til kjøp og salg av kvinner. Menn med penger nok kan kjøpe seg en kone, man må i større grad arrangere ekteskap noe som medfører tvangsgifte.

Dessuten ser man allerede en økning i menneskehandel, hvor småjenter enten blir kjøpt av fattige foreldre (som dermed får muligheten til å få en gutt) eller regelrett kidnappet for å selges som prostituerte.

Det er ikke fordi man ikke er mann før man har fått en sønn, men fordi kvinner tradisjonelt flytter til mannens familie når hun gifter seg. Har du bare en datter blir du sittende alene i alderdommen uten noen til å hjelpe deg, mens en sønn gir en svigerdatter som steller for deg.

At det blir født færre barn er hele poenget med ettbarnspolitikken. Kina er overbefolket og måtte finne metoder for å begrense befolkningsveksten. Sånn sett har de tatt et viktig ansvar, men konsekvensene er jo ikke tilsiktet.

Du ser dessuten det samme mønsteret i India, hvor man kan få så mange barn man vil, men hvor døtre mefører store utgifter i forbindelse med giftemål

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...