Gå til innhold

Kan du anbefale meg en mild kvalitet shampo for irritert hodebunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt Redken lenge nå, men den har rasert hodebunnen min =(

Får flass, fett hår og irritert hodebunn av den. Nå i mellomtiden bruker jeg babyshampo.. hehe. Men trenger tips til en god og mild kvalitet shampo.

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk også irritert hodebunn etter å ha brukt en serie som tydeligvis var for sterk. Fikk anbefalt Kerastase av min frisør og er nå blitt bra. Ingen kløe og sånt lengre! :) Holdt på å bli gal en stund!

Skrevet

Glemte å si at det er den grønne delen av Kerastase-serien. Det ene er volumshampo og den andre er en gjenoppbyggende balsam.

Skrevet

Jeg bruker Aloe Vera shampoo og Balsam fra Forever. Det er shampoo uten såpe og noe av det mest fantastiske jeg har hatt i håret mitt.

Skrevet

Nisim shampo. Ingen over, ingen ved siden! Jeg har psoriasis i hodebunnen og prøvde utallige dyre frisørshampooer før jeg fant Nisim, den lindrer kløe, fjerner flass og gjør i hvert fall håret mitt mykt og fint, særlig når jeg supplerer med en god balsam. Varierer litt hva jeg bruker her, siden det ikke har noen stor effekt på hodebunnen min (masserer ikke balsamen inn i håret).

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Vishy som du kjøper på apoteket jeg, den finnes for både tørt og fett hår. Det er en serie for ømfintlig hodebunn og en for vanlig hodebunn. Sjampo + balsam

Jeg bruker den for ømfintlig hodebunn og tørt hår, jeg klør ikke i hodebunnen i det hele tatt etter at jeg byttet til den, og den fungerer fint på mitt krøllete og brusete hår.

Koster ca 100 kroner pr stk tror jeg.

Skrevet

Ps. Det er den i blå flaske, tror det står at den er for tørt til normalt hår.

Skrevet

Tusen takk alle sammen =)

Da skal jeg se hva jeg finner.

Skrevet

Du gjør lurt i å bytte shampo innimellom, håret blir "lei" og da kan det bli irritert :P Apotekene selger en Aco olje for irritert hodebunn og den har hjulpet meg masse + å skylle håret i kaldt vann når du er ferdig å skylle ut shampo/balsam :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...