Gå til innhold

Da klarte jeg ikke vente lenger - nå er det meste klart til mini kommer. :)


Påanigen :)

Anbefalte innlegg

Har redd opp sengen, satt frem vognen, vasket klær og trekket i bilstolen etter griseriet til storesøster, vasket soveposer og lammeull og pakket klart det meste av fødebagen. Lurer på om jeg skal pakke i trillekoffert, eller er det litt teit?

 

Fikk vite på kontroll i går at hodet er festet. Det trenger jo ikke å bety noe, siden jeg er andregangs, men fikk plutselig ånden over meg til å være litt forberedt. Håper det enda er noen uker til han melder sin ankomst. :)

 

Hvordan ligger dere andre an? Har forresten termin 11. oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke kommet så lang som deg. men føler jeg er i rute. Dette er nr. tre, men har gått overtid med de to første så blir vel slik med denne også. Har termin 26.10. Så har god tid. Men kommer sikkert til å gå i den samme fella som sist, venter at babyen skal komme 2 - 3 uker før tiden. det hadde vært deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har også brukt de siste dagene til å gjøre klart til lillefrøkena kommer:-)

Har vaske vugge, klær, dyne og sengetøy. Hadde en liten shopping runde i går og nå er det meste på plass. Skal hente vogna i neste uke og kjøpe noen småting på apoteket så er vi klar :-)

 

Fødebaggen må vel også pakkes i neste uke

 

Har termin 3.oktober.

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes utroolig deilig ut!

 

Har masse igjen.. rommet til lillegutt er overhode ikke klart. Skal rydde ut av et helt garderobeskap med masse av våre ting i.. som han skal ha. Og sette opp et nytt garderobeskap i gangen så vi har noen plass å gjøre av våre ting.. Sette opp en kommode på badet så vi får enda mer oppbevaringsplass der inne. Kommer ikke til å vaske noe før jeg har en plass å putte alt.

Har masse småtteri igjen på handlelisten.. som stellematte, balje m. stativ, laken til sengen, ammepute, uro og babygym, noen babyhåndkler og fler kluter og gulpekluter, babycall, fler bodyer og strømpebukser og kjøredress, lammeull x2, en dyne til.. stellekremer.. æsj, føler listen er uendelig lang..

I tillegg så må en jo ha en del til seg selv også.. ammebh, ammeinnlegg, singleter, brystvortekrem...

Ville dere kjøpt pumpe nå, eller ventet med det?

 

Har vogn, bilsete, adapter til bilsete så man kan sette det på understellet på vognen, seng med madrass og sånn som skal beskytte rundt ved sprinklene, vogge med madrass og dyne, stellebord, voksipose, en dyne, det meste av klær, vippestol og bæresele.

 

Jeg mister helt oversikten føler jeg!! Er altfor masse man trenger.. og ikke minst så er det dyrt!! Spesielt når man er førstemann ut og ikke har noen å arve etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 1. oktober, har det meste, men ingenting er ordnet og på plass. Vogna, bilstolen, korga og vippestolen er hos mamma å pappa, senga er hos svigers og jeg har ikke vasket opp noe klær eller sengetøy enda.. eller pakket bagen :D men i dag skal vi hente det til foreldrene mine å begynne å ordne så ting blir litt klart. Hente senga også tror jeg. Må vel pakke bagen også for samboeren min har begynt å mase om den :D jeg er ikke så stressa for jeg har ei fra før og da gikk jeg på overtid.

 

Hadde jeg vært deg Petrinemor, ville jeg kjøpt og hatt pumpa klar ;) det har jeg den her gangen. Fikk skikkelig problem sist når jeg kom hjem fra sykehuset, for jeg hadde ikke pumpe og produksjon startet for fullt når jeg kom hjem. Det var SÅÅÅ vondt, ikke fikk jeg til å håndmelke heller så jeg måtte på sykehuset dagen etter jeg kom hjem, å pumpe der. Da hadde jeg hatt spreng helt fra kvelden før... pain...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 1. oktober og klærne er pent brettet i hans egen kommode. Vuggen er redd opp og plassert ved siden av sengen vår. Barnevogna satt vi sammen og vaske trekk til og lign i helgen. Baderomsartiklene er plassert i skapet på badet. Bamsene vi har arvet skal i vaskemaskinen idag.

 

Vi har ikke kjøpt stellematte og bilsete enda, men skal kjøpe bil denne uka så da blir det snart seteshopping også.

 

Sykehusbagen er pakket for flere uker siden og jeg har pakket i trillekofferten. Veldig praktisk med masse lommer inni og så er det mer oversiktelig enn i en bag, *ordensmenneske*.

 

Nå er det bare å vente gjennom september! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm det hørtes deili ut ja å være Største problemet er rommet, vi hr akkuratt rivd en vegg for å lage større rom så det er bare oppussing igjen der :)

Men alt ordner seg vel...

Men gleder meg til å bli ferdi nå asså, er lei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men trenger baby eget rom med en gang? Vi har vuggen inne hos oss og ser for oss å ha det en stund.

 

Lillegutts rom er foreløbig kontor og gjesterom, og pusses opp til et ekte lite gutterom når han flytter inn der selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner dere som har kommet så langt... Termin i midten av oktober, men har ikke motivasjon eller energi til å komme i gang! Venter nummer tre, så mye ligger jo på loftet, men må vel få litt nytt, og vaske arvegods...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingenting jeg heller så alt må skaffes på nytt, vi skulle lissom ikke ha flere.

vi vil gjerne ha rommet ferdig med en gang og regner med lillegull kommer til å sove der også. det var det samme vi gjorde med de to andre, så skaffer jeg meg bare en amme stol som jeg bruker der inne. Klarer ikke å ligge å amme derfor må jeg lissom opp allikevell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her er det meste av utstyr kjøpt inn, men ikke montert. Klær og sånt er vasket da. Et spørsmål - nytt sengetøy vasker jeg før bruk, men hva med sprinkelbeskytteren? Vasker dere den før bruk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg kjøpt inn babyklær og fått fin babyteppe fra svigemor. Vi driver å pusse opp soverommet våres ( der skal lille gutten sove også), ferdig neste uke. Skal kjøpe vogn og barnesete nå i helgen. Har en del igjen å gjøre, men håper at rekker alt før den lille kommer, har termin 28.10.11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...