Gå til innhold

Lei meg pga svigerforeldre og eks-svigerdatter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å høre noen andres mening. Jeg er gift, har egne barn fra tidligere forhold, mannen min har barn fra tidligere forhold, samt at vi har felles barn. Da jeg møtte mannen min hadde han et veeeldig godt forhold til sin eks- altså mor til hans barn...noe jeg syns var positivt, helt til jeg skjønte hvor tett forhold det var; flere telefoner om dagen, stadige besøk etc. Det ble ikke bedre av at eksen var bitch mot meg, baksnakket meg til barna sine/ stebarna mine, svigerfamilien min osv. Hun og hennes nye familie er alltid invitert på alle familieselskap til svigerfamilien min. Lang historie kort: etter lange tøffe runder der vi flere ganger holdt på å avslutte forholdet, fikk endelig mannen min avklart forholdet til eksen, slik at det ble " normalt". Svigerfamilien min var i lange tider "mot" meg, pga bakvaskingen fra sin første svigerdatter, men etterhvert fikk de øynene opp og så hvor manipulerende hun var, ikke minst pga hvor slem hun var mot sine barn. Nå har vi et godt forhold, jeg og svigerforeldrene. Vi inviterer dem ofte på middag, og de takker ja. De gledet seg stort over det nye barnebarnet og kjøper masse gaver til han. De inviterer aldri oss ( eller noen andre) på middag.

For ei tid tilbake viste det seg at eks-svigerdatterens nye barn hadde tilbragt hele helga med svigerforeldrene mine, og da uten søskenene sine, som er de "ekte" barnebarna.

Svigermor ringer meg aldri, men snakker ofte med mannen min. Jeg prøver å ringe henne og da er hun jo hyggelig, men det sårer at hun aldri ringer meg. Hun ringer sin eks-svigerdatter jevnlig. En gang spurte vi om hun kunne passe et av mine barn da hun skulle ha stebroren, men da sa hun nei. Vi har aldri spurt de om barnevakt ellers..

Mannen min skjønner ikke at jeg blir lei meg og ser ikke problemet. Det som sårer aller mest er vel akurat det; at han ikke forstår at jeg blir såra. Jeg føler meg så lita og får følelsen av at de er mest glad i eks-svigerdattra, mens det ikke er så farlig med meg. Er det jeg som overreagerer? Noen som har opplevd lignende?

Jeg har forresten et veldig godt forhold til mine stebarn, som gjerne betror seg til meg om hvor vanskelig mora er...Det gjør ekstra vondt at hun er "slem" mot stebarna mine (og barnebarna deres) som jeg er så glad i, og at det likevel virker som svigerfamilien min prioriterer henne og hennes nye familie før meg og mine barn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke så mye svar å gi deg, men en tanke slo meg når jeg leste slutten..

Kanskje de har mer kontakt og passer ungene hennes, nettopp fordi de vet hvordan hun er og fordi de vil sørge for at ungene har det bra?

Ellers så er det vel ikke så mye å gjøre, annet enn å faktisk ta det opp med dem, forklar hvordan du føler det.

Skrevet

Tror de gjør det for barnas skyld. De ønsker å ringe henne for å forsikre seg om at barna har det bra.

Deg er de mer trygg på. Og siden du tar kontakt så trenger de ikke.

Skrevet

En ting jeg ikke skjønte i innlegget ditt. Du sier at de etterhvert fikk øyne opp for hvor slem, maniulerende hun var etc - men de fortsetter å favorisere henne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...