Gå til innhold

70000 kr eller mann hjemme i julen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har også offshore-mann og tenker at turnus er turnus. Det har aldri vært noe tema her hos oss om jobbing eller ikke. Har man valgt en slik jobb, må man ta det kjedelige med det også. Dersom mannen din skal være hjemme, må en annen far reise ut. Jeg synes faktisk det da hadde vært verre om det hadde vært min mann som dro ut selv om han hadde hatt mange tusen ekstra i overtidslønn.

Jula kan man feire tidligere også, jeg regner med at mannen din går 2-4? Da blir ikke jula så veldig "feil" uansett.

Mannen min var borte fra 20nov til 10 jan i fjor/år, i år har han fri i jula, neste år er det jobbing igjen.

Jeg hadde tatt pengene!

Annonse

Ikke for å kverulere, men da mener jeg at det ikke kan kalles at han jobber offshore, selv om han jobber off-shore.

En mer normal betegnelse er vel å rett og slett si at han er sjømann, eller jobber på sjøen? Men for all del, å si at man jobber offshore, høres jo flottere ut..

Annonse

Hva er "flott" i dine ører da?

Poenget mitt var at mange bruker offshore-betgnelsen på mye som ikke er reelt offshore-arbeid.

Det kan nevnes at for de som kjenner til bransjen, vet utmerket godt at offshorejobb=kremjobb.

Kjenner godt til bransjen. Skjønner hva du mener, men syns ikke det høres noe flottere ut en "å jobbe på sjøen". Hva som er flott i mine ører..tja..hvertfall ikke at mannen er vekke så mye. Ikke ute etter å krangle med deg altså, tror bare vi har litt forskjellig syn på ting;)

Ha en morsom natt:)

Min mann jobber 2/4.,,,,1 ekstra uke på han og han får utbetalt ca 100 000kr..det takker jeg JA til noen få ganger i året...

Men 4 uker borte er jo lenge, men du er jo vant med det vil jeg tro!

Her hadde ikke det sjedd, 2 uker er mer enn nok med tanke på barna..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...