Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #1 Skrevet 25. august 2011 Hva velger vi mon tro ? 70000kr får min mann om han vil følge turnusen sin. Eller han kan få fri en måned uten lønn. Brukes i julen. Jobber offshore. Vi trenger penger, men vil gjerne ha han hjemme også..
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 Litt av et dilemma... men hadde nok valgt å hatt han hjemme
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #3 Skrevet 25. august 2011 Det vil jeg si kommer an på deres økonomiske situasjon. Hadde ting blitt mye bedre for dere om dere hadde hatt 70 000 kr ekstra? Jeg hadde fint greid meg uten mannen en jul om vi virkelig trengte pengene til noe viktig. Ingen dør av ikke å være sammen i jula.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #4 Skrevet 25. august 2011 70000 er mye penger. Så det kommer an på om dere blir sittende alene, eller om dere feirer jul sammen med annen familie. Her feirer vi alltid jul med mange i familien, så her hadde det endt med at han dro. Som plaster på såret hos ungene hadde vi lovet dem en ekstra bra julegave i tillegg når han kom hjem. Barna er nok vant til at han er mye borte, og har da lettere for å forstå dette enn de som aldri er i den situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #5 Skrevet 25. august 2011 Jeg er vant til å ha en mann som jobber annenhver jul(også offshore), og jeg hadde nok valgt pengene, hvis det at han skulle være hjemme ville bety ingen lønn på to måneder(siden de jobber seg opp lønn for hjemmemåneden mens de er på jobb).. Skulle selvfølgelig hatt ham hjemme hver jul, men turnusen er nå en gang sånn at det er hver sin tur, og da kan man ikke bare ta seg fri.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #6 Skrevet 25. august 2011 Jeg hadde tatt 70 000:), men det kommer selvsagt an på økonomien deres:)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #7 Skrevet 25. august 2011 Han ville valgt 70000 for oss. Vi trenger det og jeg ville støttet han
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #8 Skrevet 25. august 2011 Det ville nok min mann også gjort, han har hatt jobben sin i 12 år, og selv om jeg vet at han ikke liker å reise ut i desember for å forlate oss i juleforberedelser og høytiden, så har jeg aldri hørt noe om å ta seg fri i jula. Til det har han for høy arbeidsmoral og er for glad i lønna si(som vi jo er avhengig av) Hun andre med offshore-mann..
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #9 Skrevet 26. august 2011 Spørs på hvor økonomisk trengt dere er. Hvor mye har det å si for hverdagen om dere har pengene i forhold til ikke? Har det stor betydning, bør han jobbe. Hvis det bare er til ev luksusforbruk og fråtsing eller lignende - så hadde jeg latt vær å jobbe.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #12 Skrevet 26. august 2011 Jeg hadde valgt penga! Men lagd til en skikkelig koslig julefeiring enten før eller etter han reiser. Og så hadde jeg og ungene reist til hans eller mine foreldre for å feire jul! Men vi trenger virkelig pengene da!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #13 Skrevet 26. august 2011 Jeg antar at 70000,- er lønnen til mannen, som de aller fleste har jo like mange, om ikke flere, utgifter som venter i januar og februar, så jeg ville syntes det var uansvarlig å gå glipp av 70000,- for å feire jul hjemme. Hadde mannen min foreslått noe sånt, hadde jeg nok blitt sint. Dette er hans jobb (jobber også offshore), hvis han ikke greier å være borte i høytider og bursdager, så må han finne seg jobb på land, det er både han og jeg inneforstått med.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #14 Skrevet 26. august 2011 Tja, ikke godt å si. Jeg hadde ikke sett svart på å la han dra, jeg har masse familie rundt meg og ville uansett hatt fullt hus på julaften med besteforeldre, søsken, tantebarn osv. Ikke uvanlig at vi er både 12 og 16 rundt bordet her, så jeg hadde klart meg. Men jeg tviler sterkt på at mannen hadde klart reise. Han har utdanning og kursing så han har fått tilbud om jobb offshore flere ganger på årene vi har vært sammen. Men han har ikke vært ute etter at vi fikk barn, han klarer ikke være borte fra de to uker om gangen Så her lever vi med mindre penger pga familiekjær mann, hehe.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #15 Skrevet 26. august 2011 enig med deg, 23:30 Er mange som må jobbe i jula
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #16 Skrevet 26. august 2011 Alle vil vel helst være hjemme i jula, men noen må desverre jobbe, er det ikke din mann er det noe annen. Jeg ville godtatt det, for det første så er det mange år til neste gang og for det andre er det 7000,- ekstra som vi trenger, jula kan vi feire når han kommer hjem.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #17 Skrevet 26. august 2011 Mente 70 000 ofc. Herregud selvfølgelig!!! 70 forbanna tusen. Tenk alt dere kan kose dere for med de ekstra pengene!!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #18 Skrevet 26. august 2011 Er det noe å lure på en gang? Jul er bare helt vanlige dager som vi pynter opp og overdramatiserer noe voldsomt. Det kan man jo velge å gjøre to ganger så han også får være med. Julefeiringen ute på plattformer er det visst ingenting i veien med, så du skal ikke bekymre deg for ham. Hvis det kan hjelpe så har jeg gode barndomsminner fra jul uten mor. Hun var telegrafdame og hadde vakt på julaften hvert annet år. Kan ikke si at det var noe problem: Jeg og pappa åpnet presanger og spiste julemat sammen: det var koselig og jeg oppfattet det som naturlig. Jeg visste jo at mor måtte jobbe!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #19 Skrevet 26. august 2011 Er 100% sikker på at dette hadde vi vert helt enig om, 70.000 kr! Jeg og barna hadde kost oss masse i julen med familie på begge sider. Så hadde vi enten hatt en julefeiring enten før han reiste eller etter han kom hjem. Men hadde prøvt å fått unnagjort det meste av julegaver ++ før han reiste
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #20 Skrevet 26. august 2011 Jeg hadde valgt familekos i jula:) Men vi har penger da, og hadde ikke merket det om mannen ikke fikk lønn en mnd. Har ikka alltid vært sånn, og for 5-6 år siden hadde jeg nok valgt pengene.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #21 Skrevet 26. august 2011 Jobbe, men det er også fordi juletiden ikke er så fryktelig viktig for meg!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #22 Skrevet 26. august 2011 Ta de 70000 kronene, å feir jul med mannen på forskudd før han reiser ut. Må jo IKKE akkurat være den 24 DESEMBER DA! Bare en liten feiring med han, også feirer du med barna skikkelig på julaften, med familie og osv
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #24 Skrevet 26. august 2011 Tatt pengene å bestillt tur til USA eller MAldivene med hele familien i Januar når han komer hjem igjen ;-)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #25 Skrevet 26. august 2011 Jeg synes jo noe av det viktigste er hva din mann selv synes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå