Gå til innhold

Mannen min lyver hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om alle mulige ting. Men også om alvorlige ting hvor vi nå har fått store økonomiske problemer på grunn av at han har løyet til meg over en lang periode. Han lyver rett og slett slik at han tror det selv.

Jeg klarer ikke å stole på et eneste ord av det han sier lengre og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Han har fått sjanse til å slutte men han har fortsatt med denne lyvingen.

Hva kan en gjøre og er det noe håp for at mennesker som er notoriske løgnhalser en gang kan slutte med det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg skal fortelle litt kort om meg.

Er en dame på 41 år gift og vi har to barn sammen og to hver utenom.

Min mann var tidligere over flere år en notorisk løgner. Han rotet det til både privat og økonomisk. Dette fikk alvorlige konsekvenser for oss måtte selge bil og hus. Jeg ville gå fra han men noe sa i meg at jeg er glad i min mann og ville prøve å ordne opp i dette.

Min mann fikk en terapeut som han gikk jevnlig til i noen mnd. etter det ble han en annen mann. I dag stoler jeg fullt og helt på han igjen og vi har det bedre sammen en noensinne.

Det er vært en tøff og lang vei å gå med blod svette og tårer.

Er glad jeg tok valget mitt.

Skal ikke gi deg noe råd men det finnes håp.

Lykke til :-)

Skrevet

Notoriske løgnere som virkelig ER dette, kan ikke forandre seg selv om de får terapi. Faktisk så er det slik at lystløgnere som regel blir verre og verre. Mulig mannen din er "kurert", men da tviler jeg på at han var av de aller verste.

Eks mannen min var også lystløgner. Han gikk hos terapaut alene og sammen med meg. Han løy til meg og han løy til terapauten. Vi trodde begge han hadde blitt frisk, men der tok vi skammelig feil.

Nå vet ikke jeg hvordan det er med din mann hi, men jeg kjenner meg veldig godt igjen. Er glad jeg til slutt valgte å gå fra han, for han ødela livet mitt og min familie..for ikke å snakke om sine foreldre, "vennene" sine og alle rundt han.

I de første 3 årene vi var sammen trodde alle denne mannen var helt fantastisk på alle måter. Smilene, alltid hjelpsom, aldri sur (utenfor hjemmet). Men han hadde løyet for meg fra dag 1, om først små ting som jeg etterhvert tok han i. Han hadde alltid en ny løgn på lager for å dekke den første og det ble bare verre og verre. Han begynnte i tillegg å være utro. Han løy til disse damene også, sa han ikke hadde noe dame osv.

Jeg ville tenkt meg godt om om du virkelig vil leve resten av livet ditt med en slik mann, for jeg tviler på at det blir bedre. HEller det motsatte.

Skrevet

Hei

min mann var en notorisk løgner han fikk hjelp.

Mye grunnet i tings om hadde skjedd i barndommen osv.

Jeg har jobbet hardt og lenge, men det var verd det.

Hvis du HI elsker mannen din ville jeg prøvd, men det er ett valg du må ta.

Jeg vant og fikk den mannen jeg ville ha tilslutt.

Hilsen

2155

Skrevet

Selvfølgelig er det mulig, samtidig er det vanskelig for andre å bestemme at han skal forandre seg. Du må selv ta opp til vurdering om det er mulig å leve med ham hvis han ikke forandrer seg.

Skrevet

Det min man savnet mest av alt. Høres sikkert rart ut men det var kjærlighet.

Han måtte føle seg elsket, dette var mye av grunnen til at han kom med løgner. Han følte seg aldri godtatt, noen var glad i han osv.

Dette er nok ikke lett å forstå hvis man ikke er endel av det, men når han følte han fikk tillit og ble elsket så gav han av seg selv på godt og vondt.

Terapeuten var til utrolig hjelp og fikk frem det som lå til grunn.

Lykke til HI

Hilsen

21:55 & 22:20

Skrevet

Tusen takk for at dere deler erfaringer.

Jeg vet sannelig ikke jeg om jeg tror at han kan forandre seg.

Jeg lurer jo fælt på hvordan noen mennesker klarer å lyve så mye om absolutt alt mulig. Hva skjer i hodene på disse menneskene??

Hilsen HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...