Gå til innhold

Linni Meister er da vel ikke alenemor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke en alenemor ei som har et barn helt alene, altså ikke med en far inne i bildet? Altså at faren har stukket av eller bare ikke har noen kontakt med barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heter vel alenemor åkke som:-)

Skrevet

Ja men hu er jo ikke alene om det?

Skrevet

Hvis du har hovedomsorgen for barnet er du vel alenemor....

Skrevet

Eh, jeg er alenemor, men barna har jo en far likevel. Han har dem til faste tider, men det endrer ikke at jeg er alene og mor. Alenemor.

Skrevet

Nei, en alenemor er en som er alene om hovedomsorgen.

Og det er Linni.

Skrevet

Hvis faren har barna på fulltid, DA er du skikkelig alenemor da.

Skrevet

Nei, det du snakker om er "Muttersalenemor", Vi deler igjen inn i gruppene "Aleneetteravstikkmor" og "Aleneetterukjentfarmor"

Skrevet

Du trenger strengt tatt ikke å dra farmor inn i dette! Ærlig talt...

Skrevet

Alene henspeiler ikke på at manalltid er alene om alt, det henspeiler på sivilstatus. Derfor er det ikke korrekt å kalle noen alenemamma, man sier enslig forsørger. Det hender seg nemlig at fedre er alene med barn.

Skrevet

Ja, og da kaller man han alenefar.....daaahhhhh!

Skrevet

Nei, man gjør ikke det om har en velfungerende hjerne :)

Skrevet

Var det meg du svarte, 20.43? Hva kaller man en far med hovedomsorg da? Jaaaada, jeg vet at eneforsørger er det korrekte, men er vel ikke det man bruker i dagligtalen?

20.42

Skrevet

Pøh, hakke gjort det heller. Jeg skrev at farmor var ukjent!

Skrevet

Ungen er vel mest hos besteforeldrene.

Skrevet

Jeg bruker kun tittelen alenemor/far på noen som er helt alene om omsorgen. Sier ikke alenemor/far om de er i nytt samboerforhold/ekteskap heller, noe jeg vet enkelte gjør.

Skrevet

Å herregud... men de gir jo sjokolade på hverdager og lurer ungen til å tro hn er samisk ved å sette på manaidtv hele tiden å nei og nei!

Skrevet

Linni er singel, og har hovedomsorgen for Dennis, derfor kan hun kalle seg alenemor.

At hun har et godt samarbeid med pappaen er jo bare positivt for alle! Er vel ikke så mange enslige mammaer som er 100% alene, de fleste barn har heldigvis samvær med sin far.

Skrevet

Hold nå ihvertfall morfar utenfor dette da:o/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...