Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #1 Skrevet 25. august 2011 Hva mener dere? Datteren min er snart 14 år. Har nok vert ganske streng med innetider, og har tenkt en stund at vi skal forndre på dette. Snakket med en venninne av meg om dette i dag. Datteren min har vert inne til kl.21.00 på skoledager. I seng til kl.22.00. Hun trenger endel søvn merker vi. Datteren til min venninne mener hun skal få vere ute til kl.22.30. Synes det blir altfor sent. Og hvor mye bør en få i ukelønn?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 ca 150-200 i ukelønn tenker jeg holder. Innetider, ja. Mange jenteforeldre skulle visst mer om hva avkommet driver med i den alderen. Jeg har selv en gutt som er 17, og ser de småjentene som henger med han og hans venner. Og det er dårlig for jentene. Hvor er foreldrene deres? Hold på dine innetider, du.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #3 Skrevet 25. august 2011 Hei, Jeg har en datter på 13, hun må være hjemme kl21 og i seng til kl22, til neste år så tenker jeg vi skyver det en halvtime frem. Min datter får månedslønn isteden for ukelønn. Det fordi jeg håper hun skal lære at pengene skal vare i mer en 1uke. Hun får 400kr i mnd som settes inn på ungdomskortet. Hun er da ansvarlig for utgifter som kino og andre sosiale ting hun finner på med venner. Hun sparer også en del, til ferier eller "ting" hun ønsker vi skal spleise på. For å få denne månedslønnen, så er hun nødt for å vaskebadet, støvsuge, rydde på kjøkken etc. om hun sluntrer unna, så trekker jeg i månedslønnen.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #4 Skrevet 25. august 2011 Ja, er ikke alle som har kontroll tror jeg. Samtidig er det ikke alltid like lett. Tenkte jeg skulle si 21.30 som innetid fremover. Synes 22.00 blir for sent...
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #6 Skrevet 25. august 2011 Min jente har ikke fått den siste tiden. Jeg kjøper det hun trenger, samtidig at jeg gir penger iblant til feks. mat på skolen. Før fikk hun 300,- i mnd. Da kjøpte jeg slikt som lørdagsgodt til henne. En venninne av min datter får 800.- i mnd. Synes det er litt mye jeg da.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #7 Skrevet 25. august 2011 Det er det evige dillemaet når man er tenåringsforeldre, men 22.30 på hverdager høres veldig sent ut! Min datter på 14 år har egentlig ikke spesifisert innetid, rett og slett pga at det sjelden er nødvendig - hun kommer tuslende hjem rundt kl 21 uansett og det er også sjelden vi trenger å minne henne på å finne senga. Hun legger seg som regel mellom 22.00 og 22.30 og da hører hun litt på musikk før hun sovner. Jeg er sjeleglad så lenge hun holder seg med venninnene sine og ikke henger med 2-3 år eldre gutter - da må man til med helt andre regler.
Tante Blås Squaw Skrevet 25. august 2011 #9 Skrevet 25. august 2011 Ute til 22:30 - det er vel snakk om i sommerferien? For jeg kan ikke skjønne hvordan en ungdomsskoleelev skal orke skoledagen med så lite søvn. Felizia er 13. I ferier er vi ganske slepphendte med innetider og leggetider, det kommer helt an på hva hun skal. Men nå som skolen har begynt igjen, må hun være hjemme seinest 21, og i seng seinest 22. Hun legger seg gjerne rundt 21:30, så hun kan lese på senga fram til 22:00. Ukelønn gir vi ikke, istedet får hun penger når hun skal noe (kino osv). Hun har faste oppgaver her hjemme, og hvis hun følger opp de OG leksene sine, vanker det godbiter i form av ting hun ønsker seg, eller litt til sparegrisen. Men noen fast ukelønnsum har vi aldri hatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå