Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #1 Skrevet 25. august 2011 Jeg lurer på om jeg skal skrive om kosthold. Altså ta for meg forskjeller mellom Roede, Fedon og karbohydrat-kutt diettene. Går dette an å skrive om som særemne i norsk? Jeg synes også det er spennende dette med barn og kosthold, og ulik adferd etter hvilket kosthold de har. Om ulike typer mat kan foråsake f.eks ADHD eller andre adfersproblemer. Men vet ikke hvordan jeg skulle skrevet om det.. Har aldri skrevet seræmne før... Tenker også på at det hadde vært interresant å skrive om Jostein Gaarder... Arg, det er jo så mye å velge mellom!! Noen gode tips?? Hva skrev du om??
Gjest ->>- Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 Jeg har vanskelig for å se hvordan du skal kunne relatere litterært elendige kostholdsbøker til norskfaget, og tviler på du vil få det godkjent som tema. Jostein Gaarder funker sikkert.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #3 Skrevet 25. august 2011 Det har du faktisk helt rett i..... Det enkleste er vel å gå for gode gamle Jostein Gaarder... HI
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #4 Skrevet 25. august 2011 Nei, det enkleste er å gå for Margit Sandemo
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #5 Skrevet 25. august 2011 Jeg skrev om selvmord. Men mener å huske at folk skrev om alt mulig mellom himmel og jord. Så lenge det finnes bøker om emnet er det vel ikke noe problem..? Men nå er det såpass lenge siden at reglene kan ha blitt endret.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #6 Skrevet 25. august 2011 Glem ADHD, for der vet ingen. Og ADHD er medfødt, dersom en ikke erverver det gjennom fysisk hjerneskade(sjelden, men kan skje). Og der er ikke en eneste diett som er godkjent for ADHD. Dette vet jeg alt om. Eneste produktet jeg vet er dårlig for en som har ADHD, er Vanilin. Og det begrenser seg selv hvor mye en kan skrive om det? Tror du skal holde deg til Jostein Gaarder, ja.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #7 Skrevet 25. august 2011 Da jeg gikk på videregående skulle særemnet være relatert til norskfaget. En måtte bruke norsk litteratur, til nød nordisk. Om man skulle skrive om faglitteratur måtte det fortsatt være relatert til norskfaget, altså om språk eller litteraturvitenskap. Kosthold går vel ikke under noe videregåendefag, til nød biologi?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #8 Skrevet 25. august 2011 Jeg skrev om kjærlighet i nåtid og fortid, hvordan kjærlighet ble skildret i de forskjellige romanene gjennom forskjellige litterære perioder. Leste fire bøker hvor alle handlet om kvinner og deres kjærlighetsliv, alle vinklet på veldig forskjellige måter, og skrevet i forskjellige litterære epoker. Veldig spennende. Hadde selvsagt snevret ned temaet med en problemstilling, men jeg husker ikke helt hvordan den lød. Skal nevnes at jeg sikkert var i overkant interessert i norsk litteratur (egentlig litteratur generelt), og at det helt klart gjenspeiles i utdannelsen jeg valgte.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #9 Skrevet 25. august 2011 Kan få kjøpe min særoppgave som jeg fikk 6 på om Alexander Kielland for 2 mill;)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #10 Skrevet 25. august 2011 Kan få kjøpe min særoppgave som jeg fikk 6 på om Alexander Kielland for 2 mill;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå