Gå til innhold

dagene i permisjon blir så like... har dere tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er hjemme med 3,5 måneder gammel jente, og kjeder meg litt på dagtid. kjenner ingen andre med småbarn, eller noen som er hjemme i perm.

det jeg gjør: tar meg av huslige syssler, handle, gå tur, ærend hvis jeg har et, ser på tv.. og det er vel egentlig det. svømmer ikke i penger, så aktiviteter ala baby-yoga e.l. er desverre ikke så aktuelt.

hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjorde mye av det samme som deg. Kjente heller ingen i permisjon i begynnelsen, men ble kjent med folk etterhvert.. Dagene ble mer innholdsrike da, og jeg fikk nye venner. :)

Om du vil bli kjent med flere som er i perm, så bli med på barselgruppe i regi hs, eller babytreff på dib eller babyverden. :) Det hjalp her. Turistforeningen har organiserte turer for de med barnevogn.

Skrevet

Gå i åpen barnehage! Selv om barnet ditt ikke har utbytte av det ennå kan du få deg venner. Om et par måneder er det gøy for barnet også. Ellers kan du jo gå ut og prate med folk på et ammerom eller en lekeplass. Har man barn er det alltid noe å snakke om og veldig enkelt å bli kjent med folk. Lykke til!

Skrevet

takk for gode tips begge to!:)

noen flere?

HI

Skrevet

Jeg var første i vennegjengen som fikk barn, så kjenner meg litt igjen ja;)

Jeg ble med på barselgruppe på helsestasjon og der var jeg så heldig å bli kjent med en på min alder:)

Vi gikk da turer og traff hverandre så og si hver ukedag og det var kjempekoselig!

Ellers startet jeg med scrapbooking som jeg ofte satt med mens lille sov. Det angrer jeg ikke på!

Begge jentene våre har 6 album hver fra de første årene:)

(det sklei dessverre ut da nr.3 kom..)

Det å ha en hobby er jo veldig fint!

Jeg er selv ikke en person som strikker eller syr, men scrappbook ble min ting:)

Bruk fantasien så kommer du kanskje på noe du kunne tenkt deg å pusle med? Lag en blogg feks:)

Skrevet

Jeg var også i barselgruppe. Ellers så var jeg veldig flink til å ta med meg teppe, en bok og litt mat og satte oss i parken og var der i mange timer mens vi koste og så på alt som skjedde :)

Var også på babysvømming, babysang og åpen barnehage.

Skrevet

supre tips, tusen takk!:):)

har nå vært og kjøpt album, og skal lage album av søta. gleder meg, perfekt prosjekt, det kan ligge på spisebordet og så kan jeg gå til og fra når det passer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...