Gå til innhold

Nå i disse gode rentetider...

Anbefalte innlegg

Skrevet

betaler dere ekstra inn på lånet, eller evt sparer dere mer? He he, vi har hatt gode år nå, og vi oppdaget i grunn av vi sløser mye mer med pengene nå. Det ble nesten utenkelig å skulle betale like mye som vi gjorde for 5 år siden da renten var høyere og vi hadde et kjempedyrt billån i tillegg. Men jammen har vi brukt mye penger på gud vet hva. Så for et halvt år siden tok vi oss i nakken og betalte ned kjempemye på studielånet, så det er vi ferdige med nå nylig, pluss at vi betaler inn ekstra på huslånet (som nå er det eneste vi har av lån) Og vi har jo faktisk like god råd... Man legger til seg en del uvaner når man har penger til overs. Vi opprettholder nedbetalingstiden på lånet slik at hvis renten stiger har vi litt å gå på. Hva med dere? Flere som "har glemt seg litt bort" i gode rentetider?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, nei men det burde vi. Jeg forstår heller ikke hvordan vi hadde råd til det da renten var høyere! Vi betalte nesten 4000 mer i mnd for ca 5 år siden, eller 4 år siden (husker ikke helt) Men vi hadde jo ikke noe dårligere råd da... skjønner ikke hvor pengene tar veien! Men du motiverer meg til å gjøre noe med det. Hmm, neste lønning blir det 1000 kr inn på sparekonto! Den er nemlig så godt som tom ;)

Skrevet

Vi sparer mer. Dvs vi har spart en del som vi brukte opp igjen ved at jeg gikk lenge hjemme i ulønnet permisjon. I tillegg jobber jeg redusert i forhold til når renta var på det høyeste. Vi hadde nok hatt råd til at jeg gikk i ulønnet permisjon når renta var på det høyeste også, men da hadde vi nok måttet spare mer på andre ting. Nå har vi begge barna i barnehagen og kommer nok til å få mer på sparekontoen, men vi har også flere ting vi har utsatt å kjøpe, som vi kommer til å bruke penger på nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...