Gå til innhold

abort for og imot, hva er din grunn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hver enkelt må gjøre det som er riktig for dem !

Et barn fortjener å være ønsket og bli elsket, og å ha det godt!

Skrevet

Jeg er takknemlig for at jeg lever i et land som tillater at kvinnen selv kan ta en slik avgjørelse, ut fra de forutsetninger hun har.

Jeg liker selv å si at jeg selv aldri kunne tatt abort. Jeg mener det også, men vet litt for mye om livet til å utelukke at det i helt spesielle situasjoner kunne blitt aktuelt. Et slikt eksempel er voldtekt.

Skrevet

er glad vi kan velge i norge og at alle må stå for sine egne valg..

for meg er ikke abort et alternativ, fordi jeg syns det er etisk feil for meg, da det i dag er enkelt å unngå graviditet om jeg ikke ønsker det.. jeg har blitt gravid to ganger, begge gangene med vilje, og disse barna er ønsket. jeg hadde heller ikke tatt abort om det skulle vist seg å være noe galt med barna, jeg tar ansvar for mine egne handlinger før jeg setter meg selv i en situasjon der jeg eventuellt må velge bort et liv jeg har laget..

MEN at det for andre er lettere og etter deres mening nødvendig er greitt for meg, men jeg syns det er veldig feil å bruke det som prevensjon (tenker på de som tar abort gang på gang).. det er også greitt at de som har blitt gravid gjennom overgrep tar abort, dersom det passer for dem..

men det er ikke for meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...