Gå til innhold

Hvem er alle disse damene som tar KS for "morro" skyld??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 30 år, har mange mange venner som har fått barn, noen få med KS, men ingen jeg hverken kjenner, vet om eller har hørt om har tatt KS fordi de ikke vil føde vanlig pga smerter, revning o.l. Alle har hatt solide medisinske grunner.

Debatten raser her inne, men jeg lurer på hvor mange damer av de 17% som får utført KS årlig gjør det uten grunn egentlig?

Skal man tro dere her inne er det omtrent alle som en.

Jeg har selv tatt KS pga alvorlig svangerskapsforgiftning med HELLP og nyresvikt, jeg anbefaler ikke denne løsningen til noen i hele verden og vil veldig gjerne føde vaginalt denne gangen, men takk Gud for at det finnes en plan B!

Nekter å tro at de som tar KS for morro er stort mer enn en liten liten del av alle KS som utføres!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt spørsmål!

Jeg er også godt voksen og har mange mange venner med barn, men har enda tilgode å snakke med noen som ønsker keisersnitt for keisersnittets skyld. Man ønsker jo å føde vanlig, men tar et ks om man må pga barnets eller mammaen.

Har selv prøvd begge deler og anbefaler virkelig ikke ks om det ikke er nødvendig. Men er som du veldig glad muligheten finnes når barnets helse står på spill.

Skrevet

Jeg fikk KS grunnet seteleie og store sjanser for at angsten min ville stoppe fødselen.

Jeg syns KS var en fantastisk opplevelse og vil anbefale det til alle.

Skrevet

Bra innlgg Hi !

Syntes det virker for fantastisk at man skal kunne få ks uten medisinsk grunn (uansett hva den grunnen måtte være).

Det er tross alt leger som vurderer dette...

Syntes forresten tidvis også det er litt i overkant med bedrevitere her inne med sterke meninger om mangt og mye som de ikke kjenner bakgrunnen til. Feks ks debatten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...