Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #1 Skrevet 24. august 2011 Mini som fyller 3 år om 5 mnd; Spytter, slår, kaster ting når jeg ber henne instendig om å IKKE gjøre det. Hva gjør dere? Fjerner dem fra situasjonen?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #2 Skrevet 24. august 2011 Jeg hadde oversett det. Barn må få lov til å bli frustrert og sinte dem også. Men de må lære at man ikke skader andre. Etter raseriutruddet må barnet rydde og tørke opp spytt.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #3 Skrevet 24. august 2011 tja, der og da ville jeg tatt henne vekk tvert. Men som regel er årsaken til slik oppførsel et oppmerksomhetsbehov. Det betyr ikke at jeg tror hun blir oversett, ignorert osv men barn kommer ofte i perioder der de selv mener de skal ha ALL oppmerksomhet og da går positiv og negativ oppmerksomhet for det samme.. Kanskje kjeder hun seg uten at du vet det? Før disse "tulltakene", prøver hun på andre måter å få kontakt med deg?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #4 Skrevet 24. august 2011 samme her. i morges lå hun på golvet og hylte i en halvtime fordi pappa ikke ville bære henne opp trappa. Hun forlanger at han skal bære henne over alt, men jeg sier at, nei, ikke kom å forlang, du har føtter å gå på selv. Hun gjør det på pur trass, fordi det er en maktkamp og hun skal sjekke hvor langt hun kan dra strikken. hun gjør det ikke til meg mer, fordi hun vet meget godt at det ikke er noen vits i det, men hos far gjør hun det, fordi han har vært mye borte en stund. Men det beste er, å bare overse den oppførsel man ikke vil ha noe av.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #5 Skrevet 24. august 2011 vi gikk hjem med vogna fra barnehagen dag og hun holdt da vannflaska sin og jeg pratet med henne. Da tok hun vann i munnen og spyttet det på bakken og sølte på seg selv.. Ba henne gjentatte ganger om å slutte (Hun var glad ellers) og måtte til sist ta flaska fra henne. Samme skjedde istad under middagen. Er alene med henne så hun har hele tiden min fulle opmerksomhet. Hjemme kan vi leke og tulle mens jeg har henne på fanget og da kan hun finne på å slå meg i ansiktet og le etterpå. Hun er IKKE sånn i barnehagen iallefall, kun her hjemme.. HI
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #6 Skrevet 24. august 2011 Barn skal prøve ut grenser. At de gjør det, tyder faktisk på at de er trygg på din kjærlighet. Det blir ikke noe enklere av det! Vi har hele tiden jobbet med å forstå dette med hva som er lov og ikke og hva som er vondt osv. Det hjelper kanskje litt, men det der er vel en kamp til og fra frem til de flytter ut som voksne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå