Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #1 Skrevet 24. august 2011 Min eldste gutt på 6år har mange venner. Det bor mange i samme alder her i gaten vår. Men lillebror på 4år har ingen å leke med. Det finnes rett og slett ikke noen barn på hans alder her. Noen ganger får minsten bli med storebror og det er jo veldig stas, men som oftes vil de store leke for seg selv (og det forstår jeg godt). Får så vondt av 4-åringen som alltid er alene. Jeg leker mye med han, men ser jo nå at han vokser til og vil ha egne venner. Mamma er bare ikke så kul lenger (snufs). Han går i barnehage og stortrivs, men helgene for han er laaaange (ettermiddagene også). Er jo ikke så mye å gjøre med, men finnes det noen som har det som oss? Hva gjør du med barnet som ikke har venner? Reiser dere mye ut for å finne på ting sammen?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #2 Skrevet 24. august 2011 Her vi bor er det ingen andre barn i gåavstand for ungene, men vi har stadig besøk av venner fra barnehagen etter barnehagetid eller i helgene. Ofte er også våre barn på besøk hos andre. Det er jo bare å ta en telefon til foreldrene til noen gutten leker med i barnehagen og spørre om dere kan ta med det barnet hjem noen timer. Her pleier det å være stas hos ungene og poppulært hos foreldrene som får noen timer alenetid.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #3 Skrevet 24. august 2011 Minstemann er ikke "venneløs", men vennene bor lenger vekk, storebror har flere klassekamerater i samme gate. Vi løser det også med å ha lekeavtaler med kameratene hans, vi inviterer hjem hit og han blir gjerne invitert tilbake. Er jo avhengig av at vi foreldre kjører litt ekstra, men det er det verdt, plutselig er han 12 år og kan sykle selv, da er det godt å allerede ha gode venner han kan sykle til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå