Gå til innhold

Noen som har erfaring med medisinen Efexor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp begynt på den og vil gjerne høre deres erfaringer. Setter veldig pris på det...¨¨skal brukes mot angst, for min del.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, brukte i et par år i forbindelse med depresjon og sosial angst. Hjalp meg veldig i en tøff periode! Vær obs på at det kan ta opptil 3 mnd før man merker effekt, og at det kan bli veldig ubehagelig hvis man glemmer å ta de noen dager (klarte å reise på ferie å glemte tablettene hjemme - anbefales ikke).

Skrevet

Hei du. Jeg har gått på Efexor i nesten 10 år pga angst. Og det har hjulpet meg masse. Det tok noen uker før de begynte å virke og i den perioden ble angstanfallene værre. Men så lenge man holder ut så blir det bedre etterpå. Jeg sluttet på de for fire mnd siden for jeg er gravid og var veldig spent på hvordan dette skulle gå. Men siden jeg er i en helt annen sitvasjon nå så sliter jeg ikke med angsten på den måten lenger. Den er ikke lammende i hverdagen. Men du må som skrevet før her,passe på at du tar de regelmessig for det er veldig ubehagelig å glemme å ta de :S

Ellers ønsker jeg deg masse lykke til og håper og tror at ting blir lettere for deg i frem tiden. Føler man er at man er på bunn så er det bare en vei ut, og det er opp. Det blir bedre! Lykke til!!

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Kan jeg spørre hva slags type angst du har/hadde, 17.27?

flere med erfaringer?

hi

Skrevet

Jeg hadde genralisert angst med angora fobi. Fikk i en periode angst av ALT. Altså før efexor. Da var jeg sengeliggende og fikk anfall av å lese Nemi, eller hvis noen smalt igjen en bildør, eller noe annet skjedde eller ikke skjedde. Jeg har og gått med min mor og holdt henne hardt i armen mens jeg har grini på ett kjøpesenter pga angst. Så føler jeg var ganske langt nede, men med efexor og masse hjelp klarer jeg nå å leve som vanlig. Første jeg måtte lære meg var at ingen dør av angst, selv om anfall gjør latterlig vondt. Er fortsatt nervøs og har kan kjenne panikken stige innimellom, men vet nå hvordan jeg skal takle det. Det som er bra med angst, når man kan triksene kan det bli lett å vinne over den. :)

Skrevet

flere med efexor-erfaringer?

hi

Skrevet

1740: Angorafobi?? Virkelig? :-o

Men, agorafobi kan jeg nok være med på at du har (evt. hadde). :)

Skrevet

Er det virkelig ingen som har prøvd den medisinen?

Skrevet

Jeg har gått på den med bra effekt...

En av de bedre antidepressiva på markedet, vil jeg si.

Lykke til

Skrevet

Jeg gikk på Efexor i forbindelse med angst og depresjon. Verste medikamentet jeg har vært borti! La på meg en del, ble helt apatisk til det meste og totalt avflatet følelsesmessig. Opplevde ingenting som hverken gledelig eller sørgelig, gav omtrent faen i alt. Sov dårlig, drømte mye og var konstant uopplagt og sliten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...