Gå til innhold

Hvordan gripe an dette da??? Barnevernet? SE HER!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en i familien som har et barn, et skolebarn. Er gift på ny og de har bare dette ene barnet.

Problemet mitt er alkoholbruken til mor og ektefelle. De drikker nesten hver kveld. Etter barnet er i seng, men dog. ALDRI innrømmer de dette, at dette er et problem, kun to ganger i påvirket tilstand har dette familiemedlemmet knekt sammen og innrømmet at hun har problemer med alkohol. Når jeg konfronterer henne dagen derpå BLÅNEKTER hun, og kaller meg overdramatisk.

De har hundre unnskyldninger og jeg tror faktisk at de tror på dette selv. Vi tar bare litt og neeeeei vi drikker laangt i fra hver dag. Vel, de drikker stort sett hver dag. Ikke drita fulle, men de må jo være avhengige av denne rusen.

Det hender jo selv at dette stor barnet kan våkne, og tenk at det nesten hver kveld\natt må lukte alkohol av mor og ektefelle. Det dreper meg innvendig! De ser virkelig ikke problemet selv, og er utdannet innenfor barn begge to.

Hjemmet dems er stedvis ganske møkkete, men det ser de heller ikke selv. Det er slik at jeg alltid dusjer lenge når jeg kommer derifra pga jeg føler meg møkkete.

Barnet står også opp alene i helgene...

Men, de er veldig nøye på pene tøy, fin bil, hvor rike de er, dyre reiser etc.

Folk skulle visst:-(

Klart på mange måter er de gode foreldre også, men dette plager meg virkelig og flere av oss faktisk. de ser det alldeles ikke selv. Vet mor har slitt med psykiske problemer, og blir fort sliten, det merker jeg når vi er på besøk.

Jeg er så glad i alle sammen, men føler meg helt rådvill!!

Hjelp!

PS: Har forsøkt å snakke, sende sms, men føler ingenting hjelper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er dette en sak for barnevernet!

Skrevet

Det høres da ikke særlig dramatisk ut, spør du meg, så lenge de ikke er fulle? Jeg og min samboer drikker gjerne et glass eller to etter at lillegutt har lagt seg, det betyr jo ikke at vi hverken er fulle eller utilregnelige av den grunn.

Skrevet

Jeg så heller ikke helt problemet, med at man tar seg et glass eller to noen ganger i uken etter at barnet har lagt seg....

Er ikke akkurat snakk om fyll? Og hvis de er flinke med barnet osv, så ser jeg faktisk ikke helt greia....

Les heller det andre innlegget ang barnevernet, der vil jeg si at barnevernet burde kobles inn.....

Skrevet

Hvordan er ungen deres da? Merker du noe på h*n, eller er det et lykkelig og sorgløst barn? Men er du bekymra så ringer du barnevernet. Helsesøstera til ungene mine sa en gang, at det var så trist at folk mange ganger visste hvordan folk hadde det hjemme, men sa sjelden ifra pågrunn av at det sikkert ikke var noe og de måtte jo ikke blande seg osv. Det er så synd på barna at ingen voksne ikke sier ifra..Hvem skal de stole på til slutt? Vi har et vennepar av oss som er sånn, drikker Alltid! Gjerne 2 flasker vin og noen øl. "Bare for kosen." Mhmm tenker jeg da, Fornuftig! De har heldigvis ingen barn enda, men de prøver. Tenk da om hun blir gravid, å så drikker hun i noen uker hver kveld før hun finner ut av det. Fryktelig tragisk!

Skrevet

Det er kanskje ikke en sak der barnevernet bør gripe inn og fjerne barnet, men det er absolutt en sak der barnevernet bør få en sjanse til å hjelpe denne familien og barnet.

Det at de drikker hver kveld er absolutt ikke bra, Det er ikke mengden det kommer an på, men at de ikke klarer en eneste kveld uten noen glass. Da har det gått lengre enn til bare kos.

At det er så møkkete at du må dusje det av deg når du kommer hjem er også et forholdt barn ikke skal trenge å leve i.

Må tenke at oppveksten former barnet og dette er ikke bra påvirkning.

Jeg hadde ring inn og fortalt som det var. For en ting er sikkert, de blir nok ikke bedre av seg selv, heller det motsatte. Og trenger man egentlig vente til situasjonen er fatal?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...