Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #1 Skrevet 24. august 2011 ... fikk TR igjen i dag, nå nettopp.. ble helt knust! Vet jeg har truffet på EL med sex i massevis før og etter i flere perioder. Jeg vet jeg har en tett eggleder, men den andre skal visst fungere - om det ikke har skjedd noe jeg ikke vet om.. Vi har prøvd nå i et år og vi får det ikke til.. kjenner at dette var dråpen som fikk følelsene til å renne over.. tanken på å ikke kunne bli gravid, ikke kunne bli mamma er slående og hard.. Hvertfall når min søster nettopp har fortalt hun er gravid.. har bare lyst til å sette meg ned å gråte, tenker bare tenke på det så blir jeg blank i øyene.. venter på time hos lege for samtale.. men det tar jo så lang tid også.. Klarer ikke tenke på å fortsette å prøve i frykt for flere slående nederlag slik jeg ser og føler det.. uff, dette gjør så vondt.. hvordan klarer dere det ? Hva finner dere trøst i ? Beklager all sytingen, men måtte bare få det ut liksom.. måtte bare fortelle det til noen.. klarer ikke fortelle det til min familie, for der er det liksom en selvfølge at alle blir gravide på første forsøk, noe alle faktisk har blitt.. så har ikke sagt at vi prøver.. ville unngå mas og spørsmål som en ekstra belastning, hvertfall nå som min søster er gravid.. uff
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #2 Skrevet 24. august 2011 Så leit at dere opplever dette! Vi prøvde i 3,5 år uten en eneste positiv test. Hver mnd ble en stor skuffelse og livet ble på en måte satt på vent, helt til vi bestemte oss for å benytte tiden til å gjøre alt det vi ikke kunne når vi fikk barn. Etter 3 år, ble vi testet for fruktbarhet, min mann hadde få og dårlig bevegelige sædceller, og jeg hadde cyster på eggstokkene. Så sjansen var liten for at vi skulle klare det på egenhånd. Vi fikk IVF-behandling, og ble gravide på først forsøk, deretter har vi blitt spontant gravide 3 ganger. Hadde aldri trodd at vi skulle få 4 barn, men det har vi og er veldig glad for alt vi opplevde i ventetiden. 4unger setter sine begrensninger på personlige utfoldelser.. Sett pris på hverandre og prøv å fylle livet med gode opplevelser.. Håper dere lykkes snart og lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå