ღhælgelainnღ Skrevet 24. august 2011 #1 Skrevet 24. august 2011 Har i den siste måneden mistet mye hår (det virker ihvertfall sånn). Hver gang jeg dusjer og vasker håret, står jeg med nevene fulle av hårstrå. Jeg må også rense sluket som fylles opp av store hårballer etter meg veldig ofte. Jeg skjønner ikke hva dette kommer av. Har tatt masse blodprøver og ingen indikerer at jeg har noe vitamin mangel av noe slag. Stoffskifte prøven min var også helt normal. Jeg fødte for snart 4 måneder siden og ammer litt ennå, men ellers får hun erstatning. Hadde en veldig stressende og masete periode tidligere i sommer og har lest at stress kan utløse hårtap. Jeg har alltid hatt veldig tykt hår, men nå er jeg redd det vil tynnes drastisk ut. Snakket med frisøren min og de kunne tilby meg en type serum som kunne minske hårtapet noe. Hva kommer dette av og vil det minske etterhvert?
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 24. august 2011 #2 Skrevet 24. august 2011 Jeg mistet også MASSE hår etter fødselen. Det sies jo at man får tykt og fint hår når man går gravid, og at det bare er dette håret som faller av etterpå. Men jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har hatt så tynt hår som jeg har nå, og datteren min er 2 år. Så har ingen forhåpninger om at det "kommer tilbake". Skal i tillegg ha en til nå, så blir vel skallet etter denne fødselen. Uansett, det store håravfallet gav seg etter omkring 6 mnd tid her!
ღhælgelainnღ Skrevet 24. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2011 Da må jeg vel bare leve med dette og godta at sånn er det bare. Opplevde ikke så stort hårtap etter de andre fødslene jeg hadde. Merket bare at håret ble mye mørkere enn tidligere.
Mrs. Bouquet Skrevet 24. august 2011 #4 Skrevet 24. august 2011 Er helt normalt. Jeg har mistet utrolige mengder med hår, ser det så godt på bilder. Begynte ved ca. 3 mnd. etter fødslene og varte kanskje til babyene har vært rundt ett år. Da har håret vært helt pistrete og tynt, men heldigvis vokser det ut igjen, men det har tatt tid før det blir normalt igjen. Det har med hormonbalansen å gjøre. Har ingen sammenheng med amming heller, det rammer like mye de som ammer som de som gir flaske. Tviler på at serumet frisørene dine har kan gjøre noe med hormonene.
SaftSuse *Overtid* Skrevet 26. august 2011 #5 Skrevet 26. august 2011 Var samme med meg - ca 3 mnd etter fødselen mistet jeg masse og det varte i ca 3 mnd for meg. På helsestasjonen sa det det var helt vanlig og at det er hormonene som gjør det. Når vi går gravide mister vi visst lite hår, men tar det igjen ca 3 mnd etter fødsel.. Moro? Nei - men heldigvis ufarlig
Doodlita Skrevet 27. august 2011 #6 Skrevet 27. august 2011 Jeg mistet MASSE hår da jeg gikk gravid med storesøster + under ammeperioden. Det roet seg litt ned da jeg sluttet å fullamme (begynte også å ta ekstra b-vitaminer i den perioden da det skulle være bra for håret), men det forsvant ikke helt før jeg sluttet å amme - da var jeg allerede gravid på nytt og begynte å miste håret på nytt et par uker senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå