Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #1 Skrevet 24. august 2011 http://www.nrk.no/valg2011/valgomat/ Er dere enige med riktig parti nå da?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #2 Skrevet 24. august 2011 Ja, jeg fikk opp partiet jeg stort sett alltid stemmer på og som jeg skal stemme på i år også (Høyre)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #4 Skrevet 24. august 2011 Ja, selvfølgelig. Noe annet ville vært flaut, fordi det hadde betydd at jeg ikke hadde gjort hjemmeleksa mi før jeg valgte parti. Så jeg stemmer Venstre i år også.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #5 Skrevet 24. august 2011 Nei. Men det er fordi mitt parti ikke stiller liste i kommunen jeg bor i. Derfor blir jeg halvveis enig med både AP og SV uten at jeg er medlem hos noen av dem, eller deler verdisyn fullt og helt. Men i mangel av noe rødere går nok min stemme til SV i år. Evt AP. For vi er nyinflyttet hit, og jeg må først orientere meg om hva de to står for på lokalplan her i kommunen.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #6 Skrevet 24. august 2011 Jeg ble mest enig med KrF og Venstre, og det stemmer bra med hva jeg hadde tenkt å stemme.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #7 Skrevet 24. august 2011 Nei, ble overrasket at jeg fikk Pensjonistparti og Kystparti, men kanskje jeg skal stemme på de?? Er egentlig Frp (trode jeg...), men jeg står vel mer til midten.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #8 Skrevet 24. august 2011 Samme her, trodde også jeg var Frp, men fikk pensjonistpartiet med 2% mer.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #9 Skrevet 24. august 2011 Jeg endte på SP, med ganske god margin. Det er jommen bra ettersom jeg står på lista ;-)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #10 Skrevet 24. august 2011 Jepp, stemmer Venstre og fikk Venstre på valgomaten.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #11 Skrevet 24. august 2011 Jeg fikk : KrF 71% og SP 70%. Tror jeg skal stemme SP.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #12 Skrevet 24. august 2011 Det var planen også forresten. Så ikke bare valgomaten som har påvirket meg;) Hilsen 09:52
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #13 Skrevet 24. august 2011 Jeg fikk helt lik score mellom alle de borgerlige partiene. Tror det skilte en prosent mellom dem. Også var det jaggu ikke langt ned til Ap og SV heller. Tror partiene i kommunen min har for like program, jeg! Spiller ingen rolle for meg. I kommunevalg stemmer jeg på person, og kommer til å stemme Sp for å beholde en utmerket ordfører.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #14 Skrevet 24. august 2011 Jeg fikk AP og det stemmer med at jeg har valgt AP de gangene jeg har stemt her i kommunen tidligere. Det som overrasket meg var at Rødt ble parti nr2, men jeg har jo egentlig aldri satt meg inn i hva de står for, så da kan jeg jo egentlig ikke bli overrasket heller:-) Kommer antagelig til å stemme ap i år også, men skal sette meg litt mer inn i hva de forskjellige partiene mener nå før jeg blir 100% sikker.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #15 Skrevet 24. august 2011 Ja, den stemte veldig bra! Står mellom Høyre og Venstre, men ble nok Høyre nå som alltid ellers også..
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #16 Skrevet 24. august 2011 Jepp, fikk tre like store søyler så kan tydeligvis velge fritt mellom høyre, arbeiderpartiet og senterpartiet. Men tror nok jeg skal kikke urlite mer over programmet til de ulike partiene, føler ikke at valgomaten var allverden. Blir for enkelt, klarer ikke å ta bredden i politikken med spørsmålene og svaralternativene.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #17 Skrevet 24. august 2011 Jeg fikk mest enig med Rødt, deretter Miljøpartiet De Grønne. Minst enig med FrP. Jeg tror jeg stemmer Rødt i år, men er enig med mye som Miljøpartiet står for også...
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #18 Skrevet 24. august 2011 Jepp, og jeg ble FRP som forventet :-D Det er det partiet som står for fremskritt og det liker jeg.. Jeg er lei av å se på at millioner av penger blir sendt utav landet til Afrika og andre habla-land som bare bruker pengene på våpen. Og derfor har en de "grunn" til å si at Norge har ikke penger til eldreomsog,psykiatirien,sykehus og skoler m.m De legger ned fødestuer fordi det er for lite penger, men å sende millioner utav landet til å hjelpe andre med krig, for å så sende enda mer penger til gjenoppbygging?? Logikken i det da? Og hva med å bruke de pengene som gikk til Afganistan og krigen der nede til å heller til bl.a å hjelpe de stakkars uteliggerne i Norge eller barn her som ikke har det så bra?? Jeg regner med jeg får på meg å være rasist og alle muligslags ting når jeg sier dette men det er heelt greit.. Først våre egene, så kanskje noen andre etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå