Anonym bruker Skrevet 23. august 2011 #1 Skrevet 23. august 2011 det skjer ingenting om jeg ikke sjekker ovnen 10--12 ganger før jeg legger meg...den er AV! Tvangstanker er noe herk:( redd noe skal skje med familien om jeg ikke gjør det og det.... flere som har det slik?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2011 #2 Skrevet 23. august 2011 Bruk minnet ditt Gå tilbake i tid til da du slo av ovnen, og se det for deg.. du vet den er av, og da endrer ikke det seg før du slår den på Jeg slet litt i dag. Skulle reklamere på en vare jeg ikke finner kvitteringen til, og så begynte jeg å tvile på hvor jeg kjøpte varen. Men første tanke stemte den
Anonym bruker Skrevet 23. august 2011 #3 Skrevet 23. august 2011 uff ja er ikke lett, føler meg helt gæren, må sjekke ting flere ganger foreksempel...
Anonym bruker Skrevet 23. august 2011 #4 Skrevet 23. august 2011 Si høyt til deg selv 1. gangen du sjekker ovnen, eller enda bedre, når du skrur den av: "Nå skrur jeg av ovnen"/ "Ovnen er skrudd av". Når du sier det høyt og ikke bare ser og tenker, så fester det seg på en annen måte i hukommelsen, og det er lettere å gå tilbake til det øyeblikket i ettertid.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2011 #5 Skrevet 23. august 2011 Har det helt likt som deg, bare at jeg har enn hel rutine rundt i huset. Jeg og mannen min prøver å få bukt med problemene mine, men hærregud så vannskelig. Når han ikke er hjemme faller jeg rett tilbake.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #6 Skrevet 24. august 2011 Uff, vet hvordan du har det. Jeg har det på samme måte med låsing av dører og lukking av vinduer. Så jeg må si til meg selv, jeg har låst døra, og jeg ser at jeg låser døra. Vet at dette er noe man gjør automatisk, men alikevel. Så når vi skal på langtur, så er det mannen min som låser, orker ikke tenke på at jeg kanskje glemte at jeg låste døra.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #7 Skrevet 24. august 2011 Tvangsnevrose er ikke til å spøke med, jeg ville nevnt det for legen min og fått henvisning for å få hjelp. Det baller ofte på seg, og til slutt har mang så mange "oppheng" at man knapt kommer seg ut av døra..
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #8 Skrevet 24. august 2011 godt på en måte å høre at jeg ikke er alene........ Jeg må egentlig gå runde i hele huset for å se at alt er ok før jeg går ut/legger meg..sjekke at det ikke er noe som kan starte brann o.l. Oggså har jeg en "greie" med tallet 3...må spise 3 pastille, slå lyset på 3 ganger osv...har pågått i 6-7 år nå.. Føler ikke det plager meg VELDIG, og samboer merker det ikketror jeg fordi jeg klarer å styre meg når han er rundt.. HI
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #9 Skrevet 24. august 2011 Jeg kjenner meg igjen. Jeg hadde det sånn før. Sjekket ovnen mange ganger, tv'n, ytterdøra.. hadde en fast runde hver kveld, ofte 4-5 ganger bare for å være sikker. Men jeg har slutta med det nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå